DISC w praktyce: zrozum ludzi, zbuduj skuteczny zespół. Narzędzie, które powinien znać każdy lider (i marketer)

Firma w social mediach

Znasz amerykańskiego psychologa Williama Marstona? Pewnie nie, ale wymyślił wykrywacz kłamstw. Trzeba przyznać, że lista zasług tego człowieka jest dla ludzkości naprawdę duża. Dzisiaj skupimy się na jednej z metod, którą wymyślił, a dokładnie metodzie DISC, która określa style zachowań na podstawie szczegółowo opisanych obserwacji i analiz tego badacza. Chcesz dowiedzieć się, jakimi motywacjami kierują się członkowie Twojego zespołu? Chcesz odkryć nieznane fakty o sobie samym? Ta metodologia jest dla Ciebie!

Jakie style zachowań i osobowości określa DISC?

Są to odpowiednio:
D – Dominant – Dominujący
I – Influencing/Inspiring – Wpływowy/Inspirujący
S – Steady/Supportive – Stały/Wspierający
C – Compliance/Cautious – Sumienny/Ostrożny

POLECAMY

Każdy typ jest inny, każdy jest wyjątkowy – tak jak ludzie, którzy mimo że są różni, jednak mocno przypominają siebie nawzajem w poszczególnych działaniach. Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter danych typów.

Opis typów zachowań zawartych w metodzie DISC

D – Dominant – Dominujący
Ten typ osobowości dotyczy osób o silnej woli i dużej determinacji w dążeniu do osiągnięcia postawionego celu. Jego przedstawiciele za wszelką cenę chcą (i muszą wygrać). Nie podejmują próby/ryzyka, jeśli twierdzą, że dany pomysł od początku jest spisany na straty. Przykładowa osoba z tego typu wykazuje się odwagą, wielozadaniowością, proaktywnością, dąży do celu „po trupach” i najważniejsze jest dla niej zwycię...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy