Kanał własny marki na YouTube – nikt o to nie prosił, każdy potrzebował

Firma w social mediach

YouTube to największy portal wideo, druga największa wyszukiwarka internetowa i – o czym często zapominamy – najpopularniejsze medium społecznościowe w naszym kraju. Dlaczego więc aż 50 milionów firm na świecie ma fanpage na Facebooku, a tylko mała garstka regularnie prowadzony kanał na YouTube? W tworzeniu „własnej telewizji tematycznej”, tj. największego projektu, jaki marka może podjąć na YouTube, tkwi olbrzymi potencjał, a brandy, które już zainwestowały w ten kanał komunikacji, osiągają niesamowite rezultaty.

W ciągu ostatnich trzech lat czas spędzany na YouTube wydłużył się pięciokrotnie, podczas gdy oglądalność telewizji stopniowo spada. Polacy w wieku 16–24 lata oglądają już o 20% mniej linearnej TV niż jeszcze kilka lat temu, zaś grupa tzw. light TV viewers (oglądających telewizję mniej niż godzinę dziennie lub wcale) stale się powiększa. Tak wyraźna zmiana w konsumpcji mediów sprawia, że YouTube staje się pierwszym wyborem, jeśli chodzi o oglądanie treści wideo. 
Przyciąganie widzów sprzed ekranu telewizora do ekranu telefonu (bo aż 75% wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych) to zauważalny i silny trend.
Wśród najważniejszych korzyści z posiadania kanału marki są: 

POLECAMY

  • optymalizacja w czasie – dzięki ciągłości produkcji i publikacji masz możliwość optymalizacji oraz dopasowywania contentu na kanale do aktualnych potrzeb (tematów, promocji produktów, akcji),
  • własna społeczność – interaktywność umożliwia zbudowanie zaangażowanej i lojalnej społeczności wokół marki, angażowanie jej w różne akcje lub odkrywanie unikatowych insightów,
  • organiczny zasięg i dotarcie do konsumentów, którzy korzyst...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy