Czego nauczył nas COVID-19 w social mediach?

Firma w social mediach

Koronawirus był dla nas wszystkich trudną, lecz pod wieloma względami wartościową lekcją – zarówno biznesowo, jak i prywatnie. Również branża social mediów może z niej wynieść wiele ciekawych doświadczeń i wniosków na przyszłość.

#1 Możemy lepiej wykrywać fake newsy

Fake newsy oraz nieprawdziwe konta od dawna są problemem na większości platform społecznościowych. Koronawirus poniekąd zmusił jednak twórców witryn do usprawnienia algorytmów 
i mechanizmów, które wykrywają działania botów bądź fałszywe informacje.
Jak duży jest to problem?  Według badaczy z Carnegie Mellon University w Pensylwanii w maju br. niespełna połowa profili na Twitterze, które tweetowały na temat koronawirusa, była botami. 
W minionych miesiącach zarówno w ekosystemie Facebooka, jak i na Twitterze pod lupę brane były m.in. treści, które zachęcały do wychodzenia z domu oraz innych zachowań stojących w opozycji do kwarantanny czy zachowywania dystansu społecznego. Na Twitterze tego typu ruchy można było obserwować m.in. pod hasztagami #ReopenAmericaNow oraz #StopTheMadness. Treści z nimi związane były bacznie monitorowane.
Specjalne oznaczenia zyskiwały również materiały, które przedstawiały nieprawdziwe informacje. Widzimy to na przykładzie wideo opublikowanego jeszcze w styczniu przez SA Wardęgę.

POLECAMY

Rys. 1. Fake news na profi lu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy