Najlepszy sposób na pozyskiwanie klientów w social mediach

Firma w social mediach

Wiesz, że nadawcy przestali już mieć władzę nad światem? Dawno temu przejęli ją odbiorcy, którzy dziś rozpoczynają procesy zakupowe bez udziału firm. Coraz więcej badań pokazuje, że ponad 60% klientów podejmuje finalne decyzje dotyczące nabycia towarów lub usług, jeszcze zanim skontaktuje się ze sprzedawcą (CEB Global). Niestety, na większości szkoleń dla handlowców i marketerów brakuje wzmianek o social sellingu, a aktywność w social media w trakcie pracy jest wciąż niemile widziana, niekiedy wręcz surowo zabraniania. W czasach, w których klienci aktywnie angażują się w sieci społecznościowe, najbardziej niebezpieczna jest postępująca ślepota, objawiająca się niedostrzeganiem potencjału social sellingu. Skoro decydenci korzystają z social media w trakcie procesu zakupowego, przedstawiciele firm muszą korzystać z mediów społecznościowych, by wypełnić swoje plany sprzedaży. Na szczęście w tym artykule podpowiem Ci, jak to zrobić.

Czym jest social selling? 

Social selling to termin, który z pewnością coraz częściej obija Ci się o uszy. W dużym skrócie chodzi w nim o wykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie sprzedaży. Nie bez znaczenia jest tutaj podwójne znaczenie słowa „social” zawartego w nazwie. Z jednej strony zwraca uwagę na to, że sprzedaż ma odbywać się w obrębie social media, a zatem na wszystkich portalach i forach, w których tworzone są społeczności. Z drugiej zaś strony podkreśla ogromną siłę budowania relacji, które dopiero w następstwie przekładają się na finalną sprzedaż – nigdy odwrotnie. 

POLECAMY

Za pośrednictwem mediów społecznościowych można zdobywać wiele informacji o swoich klientach. Wystarczy, że odwiedzisz ich profile w mediach społecznościowych, zobaczysz, czym się interesują, co lubią i czym się zajmują w danym momencie. Możesz też zainstalować wtyczki do Gmaila, które w automatyczny sposób pokażą najważniejsze informacje o osobach, z którymi piszesz oraz ich najświeższe aktywności w social media. Dzięki temu stworzysz jeszcze lepsze persony dla swojej marki i będziesz wiedzieć, kiedy nastąpi najlepszy moment na kontakt z klientem, a kiedy lepiej odczekać jakiś czas, bo Twój lead właśnie planuje ślub lub wyjechał na egzotyczne wakacje. 

Obserwacja to jednak tylko jedna strona medalu. Social media oferują Ci szerokie spektrum możliwości do zaprezentowania swojej marki firmowej oraz osobistej. Personal branding jest szczególnie ważny w dzisiejszych czasach, w których porzuciliśmy komunikację B2B (biznes do biznesu) i B2C (biznes do klienta) na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy