Królestwo wideo
Do wiarygodności frazy „Video is the king” nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. Jak wynika z ubiegłorocznego raportu „The Science of Social Video”, internauci oglądają ok. 6 godzin internetowego wideo tygodniowo, a 67% przyznało, że ogląda więcej wideo w sieci niż rok wcześniej. Jak podaje Recode, w przyszłym roku konsumpcja wideo na urządzeniach mobilnych wzrośnie o nawet 25%, nie dziwi zatem, że także globalne wydatki na reklamę w tym segmencie sukcesywnie wzrastają (w 2018 r. o ok. 49% względem roku bieżącego). Z komunikacji wideo korzysta już każdy, kto chce zostać dostrzeżony, a ten, kto działa strategicznie, robi to multiplatformowo.
W ostatnich dwóch latach wszystkie kanały komunikacji zalała fala mikrowideo. Scrollując facebookowy News Feed, nie dostrzegamy treści pisanych, bo znikają one w natłoku automatycznie odtwarzanych filmów.
Ten, komu uda się zatrzymać naszą uwagę, będzie ją miał jeszcze przez kolejnych kilkadziesiąt sekund. Do niedawna królem krótkich form wideo był Snapchat, który w 2011 r. rozpoczął modę na publikowanie efemerycznych treści. Znikające, maksymalnie 10-sekundowe filmy i sekcja stories z 24-godzinnymi relacjami szybko podbiły serca młodego pokolenia. Nie trzeba było długo czekać, a Snapchat stał się źródłem inspiracji dla Instagrama, Messengera, WhatsAppa, a nawet Skypa – w najnowszej wersji aplikacji Micr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!