Za co marki kochają mikrowideo? Przewodnik wideo na Instagramie

Instagram

Czołowi twórcy internetowi nie bez przyczyny określani są mianem digitial influencerów. Ich stała obecność na wielu platformach pozwala na tworzenie kompleksowych kreacji oraz realizację różnych celów wyznaczonych przez markę. Każdy, kto dziś chce zaplanować swoją komunikację od A do Z, powinien poznać świat mikrowideo, bo jest ono świetnym dopełnieniem i wsparciem m.in. dla długich form youtube’owych. 

Królestwo wideo

Do wiarygodności frazy „Video is the king” nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. Jak wynika z ubiegłorocznego raportu „The Science of Social Video”, internauci oglądają ok. 6 godzin internetowego wideo tygodniowo, a 67% przyznało, że ogląda więcej wideo w sieci niż rok wcześniej. Jak podaje Recode, w przyszłym roku konsumpcja wideo na urządzeniach mobilnych wzrośnie o nawet 25%, nie dziwi zatem, że także globalne wydatki na reklamę w tym segmencie sukcesywnie wzrastają (w 2018 r. o ok. 49% względem roku bieżącego). Z komunikacji wideo korzysta już każdy, kto chce zostać dostrzeżony, a ten, kto działa strategicznie, robi to multiplatformowo.

W ostatnich dwóch latach wszystkie kanały komunikacji zalała fala mikrowideo. Scrollując facebookowy News Feed, nie dostrzegamy treści pisanych, bo znikają one w natłoku automatycznie odtwarzanych filmów.

Ten, komu uda się zatrzymać naszą uwagę, będzie ją miał jeszcze przez kolejnych kilkadziesiąt sekund. Do niedawna królem krótkich form wideo był Snapchat, który w 2011 r. rozpoczął modę na publikowanie efemerycznych treści. Znikające, maksymalnie 10-sekundowe filmy i sekcja stories z 24-godzinnymi relacjami szybko podbiły serca młodego pokolenia. Nie trzeba było długo czekać, a Snapchat stał się źródłem inspiracji dla Instagrama, Messengera, WhatsAppa, a nawet Skypa – w najnowszej wersji aplikacji Micr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy