Dział: Instagram

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Co nas czeka na Instagramie w 2023 r.?

W 2022 r. Instagram właściwie co chwilę wprowadzał nowości do aplikacji. Wprawdzie w Polsce było ich znacznie mniej niż chociażby w Stanach Zjednoczonych, jednak polscy odbiorcy również zanotowali duże zmiany, które pojawiły się na przełomie mijającego roku. Wiele rozwiązań jest nadal testowanych przez Metę, która cały czas konkuruje z TikTokiem. Według raportu We Are Social z października 2022 r.* to właśnie na YouTubie i na TikToku średnio najwięcej czasu spędzają użytkownicy internetu.

Czytaj więcej

Jak wykorzystać rolki do promocji Twojego biznesu?

Media społecznościowe to kluczowe narzędzie w świecie e-commerce. Ich moc powinna doceniać każda osoba i firma, która chce zdobywać nowych klientów dla swojego biznesu czy też budować wizerunek swojej marki. To właśnie klienci spędzają sporo czasu w mediach społecznościowych i aby do nich dotrzeć, trzeba być tam, gdzie oni.

Czytaj więcej

Who let the bots out? Czyli jak rozpoznać spam na Instagramie i skutecznie z nim walczyć

Boty, spam, praktyki follow/unfollow… – mogłoby się wydawać, że już dawno uznaliśmy je za nieefektywne i zostawiliśmy wszystkie w poprzedniej dekadzie, a dziś w mediach społecznościowych liczy się przede wszystkim tworzenie wartościowego contentu, budowanie prawdziwych relacji z odbiorcami i – mówiąc może już nieco zużytymi frazesami – jakość, nie ilość.

Czytaj więcej

Jak angażować społeczność na Instagramie za pomocą Stories?

500 milionów użytkowników Instagrama aktywnie używa formatu Stories, codziennie tworząc content na całym świecie. 58% użytkowników zapewnia, że Stories wzbudziły w nich większe zainteresowanie marką, a kolejne 50% twierdzi, że przeszły na www marki, by dokonać zakupu pod wpływem komunikacji publikowanej na Stories. Ten sam kanał przyczynił się do wygenerowania 25% dochodów reklamowych samej platformy[1].

Czytaj więcej

Smartfon, akcja! Kręcenie filmów w Instagram reels może pomóc rozkręcić Twój biznes

Instagram Reels wystartował 5 sierpnia 2020 r. w ponad 50 krajach na świecie. Chociaż w tej puli zabrakło Polski, aktualizacja dająca dostęp do nowej funkcji lada dzień może się pojawić także w Twoim smartfonie. Nie ma co czekać na premierę z założonymi rękami! Sukces każdego filmu, także tego tworzonego do mediów społecznościowych, poprzedza dobry pomysł i przemyślany scenariusz. Dlatego potraktuj ten artykuł jako przewodnik po nowej formie audiowizualnego contentu, który wykorzystasz (z korzyściami!) w swoim biznesie. 

Czytaj więcej

Wyłączenie widoczności polubień na Instagramie – co to oznacza w praktyce?

26maja 2021 r. Instagram oficjalnie ogłosił wprowadzenie nowej, rewolucyjnej funkcji – wyłączenie widoczności polubień pod postem. Co prawda, dla niektórych kont nie jest to nowością, ponieważ pierwsze próby nad tym rozwiązaniem rozpoczęły się już 2 lata wcześniej, ale dopiero teraz użytkownicy na całym świecie mogą z niego swobodnie korzystać. Sam czas trwania testów wskazuje na to, z jak dużą i ważną zmianą mamy do czynienia. Jak doszło do tego, że platforma zbudowana na systemie wartościowania treści postanowiła się z niego częściowo wycofać?

Czytaj więcej

Personalizacja instagramowej strategii marketingowej. Jak wykorzystać własne naklejki, gify, fonty, filtry i przewodniki?

W 2020 r. Instagram świętował swoje 10. urodziny i trzeba przyznać, że jak na tak niedługi staż może pochwalić się imponującymi statystykami. Ponad bilion (!) osób na świecie co miesiąc przegląda zdjęcia i filmy innych użytkowników i marek, średnio spędzając na platformie 30 minut dziennie. Co więcej, połowa z nich deklaruje, że odwiedziła witrynę firmy bądź sklepu, aby dokończyć zakup produktu lub usługi, na które wpadła przypadkiem, scrollując posty na platformie (wg blog.hootsuite.com/instagram-statistics). Polacy również polubili Instagram. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników, która niebawem wyniesie 10 milionów. Coraz więcej jest też firm, które decydują się na promocję swoich produktów za pośrednictwem tego kanału. Skąd taka popularność Instagrama?

Czytaj więcej

Jak wykorzystać potencjał Instagrama w skutecznej sprzedaży i z jakich narzędzi oraz wskaźników analitycznych warto skorzystać?

Media społecznościowe cały czas się zmieniają, inspirując się coraz bardziej platformami e-commerce. Chyba najbardziej widać tę przemianę w przypadku Instagrama. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy, jak z aplikacji będącej swoistym moodboardem pełnym pięknych i inspirujących zdjęć przeistacza się w skuteczne narzędzie sprzedażowe. Bazując na liczbach, które definiują użytkowników tego medium, trudno odmówić mu popularności. Na podstawie statystyk wyłania się też zupełnie inny obraz – Instagram wpływa na wybory i preferencje zakupowe, a co za tym idzie, śmiało można powiedzieć, że ma całkiem spory potencjał sprzedażowy.

Czytaj więcej

INSTAGRAM A PRAWO

Podczas korzystania w marketingu internetowym z Instagrama rzadko zadajemy sobie pytania o prawne aspekty naszych działań. A ciekawych kwestii jest tutaj bardzo dużo – jakie regulacje dotyczą oznaczania reklam w Polsce i za granicą? Czy możemy skorzystać z cudzego zdjęcia, jak wygląda kwestia praw autorskich oraz wizerunku? Czego zabrania nam regulamin portalu? W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania.

Czytaj więcej

#instatools – z jakich narzędzi korzystać, aby odnieść sukces

Wiele marek traktuje Instagram jako narzędzie biznesowe do osiągania różnych celów. Niektóre działania mające doprowadzić do poprawy wizerunku czy zwiększenia sprzedaży można sobie nieco ułatwić. Wystarczy sporządzić listę przydatnych aplikacji, które w wielu przypadkach pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze, ale przede wszystkim sprawią, że instagramowy profil będzie oryginalny oraz estetyczny. 
Z jakich mniej lub bardziej znanych aplikacji warto korzystać?

Czytaj więcej

Jak rozkochać odbiorcę w swoim profilu na Instagramie i sprawić, by został z nami na dłużej

Codziennie na nasz profil na Instagramie trafiają osoby, które nie są naszymi obserwującymi. W jaki sposób sprawić, by chciały zostać z nami na dłużej? Sprawdź, jak w prostych krokach stworzyć profil, który merytorycznie i wizualnie przyciągnie odbiorców.

Czytaj więcej

Synergia nowych mediów w Instagram Stories

Instagram konsekwentnie, rok do roku, rośnie w siłę i rozwija swoje możliwości. Platforma cały czas pozyskuje nowych użytkowników – w styczniu 2019 na świecie było ich już ponad miliard, a w Polsce liczba przekroczyła 6 890 000.

Czytaj więcej