Drugi TikTok czy nowa jakość?
Gdy pojawiły się pierwsze doniesienia, że firma Marka Zuckerberga pracuje nad nową opcją tworzenia krótkich i kreatywnych filmów w obrębie Instagrama, nietrudno było odgadnąć źródło tego komercyjnego objawienia. Sukcesy chińskiej aplikacji (ostatni rekord to 2 biliony pobrań w październiku 2020 r.) musiały w końcu przykuć uwagę społecznościowego giganta. Nie był to zresztą jego pierwszy raz – gdy Facebookowi coś się spodoba, to albo to kopiuje (przypadek Stories zainspirowanych Snapchatem), albo kupuje (Instagram lub WhatsApp).
POLECAMY
Czy zatem Reels to próba wykorzystania cudzego obiecującego pomysłu i wdrożenia do własnej aplikacji? Podobieństw do TikToka jest rzeczywiście wiele, choć to nie one będą tematem niniejszego artykułu. Z perspektywy twórcy treści na Instagramie (i/lub na TikToku) dziś ważniejsza jest odpowiedź na pytanie: czy Instagram Reels ma do zaoferowania coś więcej niż konkurencja?
Instagram Reels jako część większej całości
Przypomnę: w przeciwieństwie do TikToka, IG Reels nie jest samodzielną aplikacją, a dodatkową funkcją w obrębie Instagrama. To sprawia, że na ewentualne zalety nowego formatu wideo trzeba spojrzeć z perspektywy aktualnych możliwości tego serwisu społecznościowego. W końcu portal, który pierwotnie miał służyć do dzielenia się prywatnymi zdjęciami i filmami, stopniowo jest przekształcany w przestrzeń coraz bardziej przyjazną firmom. Co zatem wyróżnia IG Reels?
Po pierwsze, IG Reels to nie jedyny format wideo dostępny na Instagramie
Zarówn...