W pewnym sensie uzasadnienie tej popularności można odnaleźć… w nauce. Wierząc badaniom naukowców, nasz mózg przyswaja obrazy 60 tys. razy szybciej niż tekst, a 90% informacji do niego wysyłanych to właśnie treści wizualne. I tu wskazówka dla e-commerców, którzy wciąż wahają się, czy Instagram jest dla nich odpowiednią platformą: 80% tego, co zostaje w naszej pamięci, to to, co zobaczyliśmy. Zaledwie 20% stanowi to, co przeczytaliśmy, a tylko 1% to, co usłyszeliśmy (wg Albert Mahrabian, Silent Messages, Wadsworth Publishing Company, 1971).
Instagram od samego początku gromadzi wokół siebie dużą społeczność otwartą na treści wizualne. Specyfika platformy bazująca na wykorzystaniu obrazów, a jednocześnie cyklicznie rozwijane funkcjonalności aplikacji sprawiły, że Instagram szybko przestał być aplikacją stanowiącą jedynie źródło inspiracji i rozrywki dla indywidualnych użytkowników, a stał się również platformą komunikacji dla marek i firm z klientami. Różne możliwości uatrakcyjniania treści, personalizowania i dopasowania tematycznego contentu do specyfiki kanału i poszczególnych brandów sprawiły, że coraz więcej marek bez problemu odnajduje swoje miejsce w instagramowym świecie.
Personalizacja strategii marketingowej
Instagram to coraz częściej bardzo kluczowy punkt styku na linii odbiorca – marka. Oprócz bycia praktycznym narzędziem do działań wizerunkowych, okazuje się również dobrym wsparciem efektywnej sprzedaży. Z jednej strony, dzięki aplikacji można stosunkowo łatwo dotrzeć do klienta. Z drugiej zaś strony, zdobyć go wcale nie jest tak łatwo! Nal...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!