Personalizacja instagramowej strategii marketingowej. Jak wykorzystać własne naklejki, gify, fonty, filtry i przewodniki?

Instagram

W 2020 r. Instagram świętował swoje 10. urodziny i trzeba przyznać, że jak na tak niedługi staż może pochwalić się imponującymi statystykami. Ponad bilion (!) osób na świecie co miesiąc przegląda zdjęcia i filmy innych użytkowników i marek, średnio spędzając na platformie 30 minut dziennie. Co więcej, połowa z nich deklaruje, że odwiedziła witrynę firmy bądź sklepu, aby dokończyć zakup produktu lub usługi, na które wpadła przypadkiem, scrollując posty na platformie (wg blog.hootsuite.com/instagram-statistics). Polacy również polubili Instagram. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników, która niebawem wyniesie 10 milionów. Coraz więcej jest też firm, które decydują się na promocję swoich produktów za pośrednictwem tego kanału. Skąd taka popularność Instagrama?

W pewnym sensie uzasadnienie tej popularności można odnaleźć… w nauce. Wierząc badaniom naukowców, nasz mózg przyswaja obrazy 60 tys. razy szybciej niż tekst, a 90% informacji do niego wysyłanych to właśnie treści wizualne. I tu wskazówka dla e-commerców, którzy wciąż wahają się, czy Instagram jest dla nich odpowiednią platformą: 80% tego, co zostaje w naszej pamięci, to to, co zobaczyliśmy. Zaledwie 20% stanowi to, co przeczytaliśmy, a tylko 1% to, co usłyszeliśmy (wg Albert Mahrabian, Silent Messages, Wadsworth Publishing Company, 1971). 
Instagram od samego początku gromadzi wokół siebie dużą społeczność otwartą na treści wizualne. Specyfika platformy bazująca na wykorzystaniu obrazów, a jednocześnie cyklicznie rozwijane funkcjonalności aplikacji sprawiły, że Instagram szybko przestał być aplikacją stanowiącą jedynie źródło inspiracji i rozrywki dla indywidualnych użytkowników, a stał się również platformą komunikacji dla marek i firm z klientami. Różne możliwości uatrakcyjniania treści, personalizowania i dopasowania tematycznego contentu do specyfiki kanału i poszczególnych brandów sprawiły, że coraz więcej marek bez problemu odnajduje swoje miejsce w instagramowym świecie.
 

POLECAMY

 Rys. 1. Użytkownicy Instagrama w Polsce, stan na luty 2021. Źródło: napoleoncat.com/stats


Personalizacja strategii marketingowej

Instagram to coraz częściej bardzo kluczowy punkt styku na linii odbiorca – marka. Oprócz bycia praktycznym narzędziem do działań wizerunkowych, okazuje się również dobrym wsparciem efektywnej sprzedaży. Z jednej strony, dzięki aplikacji można stosunkowo łatwo dotrzeć do klienta. Z drugiej zaś strony, zdobyć go wcale nie jest tak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy