Co nas czeka na Instagramie w 2023 r.?

Instagram

W 2022 r. Instagram właściwie co chwilę wprowadzał nowości do aplikacji. Wprawdzie w Polsce było ich znacznie mniej niż chociażby w Stanach Zjednoczonych, jednak polscy odbiorcy również zanotowali duże zmiany, które pojawiły się na przełomie mijającego roku. Wiele rozwiązań jest nadal testowanych przez Metę, która cały czas konkuruje z TikTokiem. Według raportu We Are Social z października 2022 r.* to właśnie na YouTubie i na TikToku średnio najwięcej czasu spędzają użytkownicy internetu.

Ciągłe eksperymenty Instagrama okazały się męczące dla aktywnych odbiorców aplikacji, co spowodowało ogromny protest „Make Instagram Instagram again”, w którym użytkownicy sprzeciwiali się zmianom wprowadzonym przez właścicieli aplikacji. W 2022 r. Instagram testował zupełnie nowy widok aktualności, który bardzo przypominał design TikToka. Zmieniony układ nie spodobał się fanom aplikacji, która początkowo bazowała na zdjęciach. Sprzeciw użytkowników sprawił, że Instagram wycofał się ze zmian, jednak istnieje możliwość, że funkcje te będą jeszcze testowane wśród osób, które najbardziej intensywnie korzystają z instagramowych Rolek.

POLECAMY

Mimo naprawdę wielu aktualizacji Instagrama w 2022 r. prawdopodobnie przyszły rok również może nas zaskoczyć. Funkcje wprowadzone w tym roku będą udoskonalane i dostosowywane pod wymagających użytkowników aplikacji. Na ten moment ciężko przewidzieć, co dokładnie przyniesie rok 2023, dlatego przedstawię kilka kierunków, na które w ostatnim czasie stawiała Meta.

Rozwój wideo

Instagram cały czas konkuruje o uwagę widza z TikTokiem, dlatego z roku na rok coraz bardziej na znaczeniu zyskuje content wideo. Instagramowe Rolki w Polsce jeszcze raczkują, ale coraz więcej firm dostrzega potrzebę wprowadzenia tego formatu do swojej komunikacji. Opcje związane z Reels są non stop rozbudowywane. W 2022 r. Instagram zrobił rewolucję i postawił wszystko na jedną kartę – wszystkie wideo trafiły do jednej zakładki „Reels”. Nawet jeśli film nie jest Rolką, to na profilu użytkownika umieszczony jest ta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy