Ciągłe eksperymenty Instagrama okazały się męczące dla aktywnych odbiorców aplikacji, co spowodowało ogromny protest „Make Instagram Instagram again”, w którym użytkownicy sprzeciwiali się zmianom wprowadzonym przez właścicieli aplikacji. W 2022 r. Instagram testował zupełnie nowy widok aktualności, który bardzo przypominał design TikToka. Zmieniony układ nie spodobał się fanom aplikacji, która początkowo bazowała na zdjęciach. Sprzeciw użytkowników sprawił, że Instagram wycofał się ze zmian, jednak istnieje możliwość, że funkcje te będą jeszcze testowane wśród osób, które najbardziej intensywnie korzystają z instagramowych Rolek.
Mimo naprawdę wielu aktualizacji Instagrama w 2022 r. prawdopodobnie przyszły rok również może nas zaskoczyć. Funkcje wprowadzone w tym roku będą udoskonalane i dostosowywane pod wymagających użytkowników aplikacji. Na ten moment ciężko przewidzieć, co dokładnie przyniesie rok 2023, dlatego przedstawię kilka kierunków, na które w ostatnim czasie stawiała Meta.
Rozwój wideo
Instagram cały czas konkuruje o uwagę widza z TikTokiem, dlatego z roku na rok coraz bardziej na znaczeniu zyskuje content wideo. Instagramowe Rolki w Polsce jeszcze raczkują, ale coraz więcej firm dostrzega potrzebę wprowadzenia tego formatu do swojej komunikacji. Opcje związane z Reels są non stop rozbudowywane. W 2022 r. Instagram zrobił rewolucję i postawił wszystko na jedną kartę – wszystkie wideo trafiły do jednej zakładki „Reels”. Nawet jeśli film nie jest Rolką, to na profilu użytkownika umieszczony jest tam, gdzie Re...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!