Czy algorytm naprawdę Cię nie lubi? – wstęp do świata Instagrama
Pewnie nieraz zdarzyło Ci się patrzeć na wyniki swoich postów i zadawać sobie pytanie: „Czy ten post jest słaby, czy po prostu algorytm mnie nie lubi?”. Spokojnie, każdy social media manager miał taki moment rachunku sumienia. Odczaruję przed Tobą tę tajemną wiedzę i przedstawię Ci wszystko w prosty sposób, bez zbędnych egzorcyzmów.
Od prostego landing page do miliardów użytkowników – krótka historia algorytmu
Czym tak naprawdę jest dziecko Mety? Where everyday moments bring friends together – tak Instagram definiuje sam siebie. Dzisiaj. Ale zanim to nastąpiło… Pierwsza strona Instagrama w 2010 r. wyglądała jak prosty landing page. Trudno sobie wyobrazić, że platforma ta, biorąc pod uwagę początki, osiągnęła tak spektakularny sukces.
I właśnie wtedy, w 2010 r., rozpoczęła się historia algorytmu Instagrama, kiedy to platforma wyświetlała posty w kolejności chronologicznej. W 2012 r. Instagram został przejęty przez Facebooka, a rok później wprowadzono możliwość publikacji wideo. Przełom nastąpił w 2016 r. W tym okresie Instagram po raz pierwszy zastąpił chronologiczny feed algorytmem, który oceniał, jakie treści mogą być najbardziej interesujące dla użytkownika. W kolejnych latach pojawiały się nowe funkcje, takie jak Instagram Stories (2016), karuzele zdjęć (2017), IGTV (2018) czy Reels (2020), a każdy z tych formatów otrzymał własny algorytm. Oczywiście część z nowych funkcjonalności nie została przyjęta pozytywnie przez nowych użytkowników (IGTV) i nie ma ich już z nami....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!