Who let the bots out? Czyli jak rozpoznać spam na Instagramie i skutecznie z nim walczyć

Instagram

Boty, spam, praktyki follow/unfollow… – mogłoby się wydawać, że już dawno uznaliśmy je za nieefektywne i zostawiliśmy wszystkie w poprzedniej dekadzie, a dziś w mediach społecznościowych liczy się przede wszystkim tworzenie wartościowego contentu, budowanie prawdziwych relacji z odbiorcami i – mówiąc może już nieco zużytymi frazesami – jakość, nie ilość.

Tymczasem sam codziennie wpadam na niezliczone spamerskie komentarze, osoby, które zaczynają mnie obserwować kilka razy w tygodniu, czy – moje ulubione – odpowiedzi w ankietach i lajkowanie tekstowych relacji przez osoby, które prawdopodobnie nigdy nie uczyły się języka polskiego – co ciekawe, w tym również od CEO jednego z najpopularniejszych portali związanych ze sztuką na świecie. Bez nazwisk, pozwólmy Instagramowi samemu go znaleźć.

POLECAMY

Popyt generuje podaż, zatem znajdujemy coraz więcej ofert agencji i „agencji”, a nawet aplikacji, które pomogą nam zautomatyzować spam (tak, spam – nazywajmy rzeczy po imieniu) na Instagramie, Facebooku czy TikToku. W Googlu nie trzeba szukać daleko, już na pierwszej stronie, po wpisaniu odpowiedniej frazy, znajdziemy artykuły, które podpowiedzą Ci, jak skutecznie oszukać najpopularniejsze social media w 2022 r. i nadal korzystać z niedozwolonych praktyk, tj. wykupić boty, automatyczne wyświetlenia stories czy komentarze.

 

 Rys. 1. Liczba wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy