Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Instagram

29 lipca 2020

NR 16 (Lipiec 2020)

Jak wykorzystać potencjał Instagrama w skutecznej sprzedaży i z jakich narzędzi oraz wskaźników analitycznych warto skorzystać?

398

Media społecznościowe cały czas się zmieniają, inspirując się coraz bardziej platformami e-commerce. Chyba najbardziej widać tę przemianę w przypadku Instagrama. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy, jak z aplikacji będącej swoistym moodboardem pełnym pięknych i inspirujących zdjęć przeistacza się w skuteczne narzędzie sprzedażowe. Bazując na liczbach, które definiują użytkowników tego medium, trudno odmówić mu popularności. Na podstawie statystyk wyłania się też zupełnie inny obraz – Instagram wpływa na wybory i preferencje zakupowe, a co za tym idzie, śmiało można powiedzieć, że ma całkiem spory potencjał sprzedażowy.

Instagram – kanał social media czy platforma e-handlu? 

Przełomowym był moment, kiedy platforma udostępniła w Polsce opcję zakupów za swoim pośrednictwem (w 2018 roku). Funkcjonalność szybko się przyjęła, sprzyjając impulsywnym i szybkim zakupom. Podczas przeglądania feedu lub relacji należy kliknąć zdjęcie, na którym oznaczono produkt. Instagram przekierowuje nas wówczas do karty produktu, a następnie do zewnętrznego sklepu danej marki w celu sfinalizowania zakupu i płatności. Tam już tylko krok dzieli nas od tego, aby zrealizować zakup. Pełna wygoda? Prawie. Dlatego twórcy Instagrama postanowili pójść o krok dalej. Aktualnie platforma testuje nowe rozwiązanie. 
Checkout on Instagram umożliwia użytkownikom kupowanie bezpośrednio na Insta, bez konieczności przechodzenia żmudnego procesu transakcyjnego i bez opuszczania aplikacji. 
Póki co opcja ta dostępna jest tylko w USA, gdzie poddaje się ją testom beta. Jako pierwsi jej działanie sprawdzają najpoważniejsi gracze na rynku, głównie marki odzieżowe i kosmetyczne. Kiedy skorzystamy z niej w Polsce? Tego dokładnie nie wiadomo. Ale zanim to nastąpi, warto poznać inne, dostępne już funkcje i możliwości sprzedażowe.
 

POLECAMY

Rys. 1. Zakupy w obrębie aplikacji @colourpopcosmetics


See. Tap. Shop. O sekcji Zakupy

Czyli zobacz, dotknij i kup. To trzy kroki, jakie podejmuje potencjalny klient, zanim oferowany przez firmę produkt znajdzie się w jego rękach. Co jest najważniejsze dla sprzedawcy? To, aby nie zaniedbać żadnego z tych etapów. Oznaczenie konkretnego produktu na zdjęciu i możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu jest sporym ułatwieniem dla obserwujących, a dla firm – szansą na dużo bardziej efektywną sprzedaż. 
 

 Rys. 2. Post z oznaczeniem produktu


Pierwszy etap to konfiguracja zakupów na kanale, co jest procesem dosyć prostym i w zasadzie zamyka się w kilku poniższych krokach.

  • Sprawdzenie, czy firma i konto spełniają wymogi, takie jak np. lokalizacja w kraju, w którym możliwe są zakupy za pośrednictwem Instagrama (Polska jest na tej liście), czy sprzedaje dozwolone towary fizyczne oraz czy profil jes...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy