Instagram – kanał social media czy platforma e-handlu?
Przełomowym był moment, kiedy platforma udostępniła w Polsce opcję zakupów za swoim pośrednictwem (w 2018 roku). Funkcjonalność szybko się przyjęła, sprzyjając impulsywnym i szybkim zakupom. Podczas przeglądania feedu lub relacji należy kliknąć zdjęcie, na którym oznaczono produkt. Instagram przekierowuje nas wówczas do karty produktu, a następnie do zewnętrznego sklepu danej marki w celu sfinalizowania zakupu i płatności. Tam już tylko krok dzieli nas od tego, aby zrealizować zakup. Pełna wygoda? Prawie. Dlatego twórcy Instagrama postanowili pójść o krok dalej. Aktualnie platforma testuje nowe rozwiązanie.
Checkout on Instagram umożliwia użytkownikom kupowanie bezpośrednio na Insta, bez konieczności przechodzenia żmudnego procesu transakcyjnego i bez opuszczania aplikacji.
Póki co opcja ta dostępna jest tylko w USA, gdzie poddaje się ją testom beta. Jako pierwsi jej działanie sprawdzają najpoważniejsi gracze na rynku, głównie marki odzieżowe i kosmetyczne. Kiedy skorzystamy z niej w Polsce? Tego dokładnie nie wiadomo. Ale zanim to nastąpi, warto poznać inne, dostępne już funkcje i możliwości sprzedażowe.
POLECAMY
See. Tap. Shop. O sekcji Zakupy
Czyli zobacz, dotknij i kup. To trzy kroki, jakie podejmuje potencjalny klient, zanim oferowany przez firmę produkt znajdzie się w jego rękach. Co jest najważniejsze dla sprzedawcy? To, aby nie zaniedbać żadnego z tych etapów. Oznaczenie konkretnego produktu na zdjęciu i możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu jest sporym ułatwieniem dla obserwujących, a dla firm – szansą na dużo bardziej efektywną sprzedaż.
Pierwszy etap to konfiguracja zakupów na kanale, co jest procesem dosyć prostym i w zasadzie zamyka się w kilku poniższych krokach.
- Sprawdzenie, czy firma i konto spełniają wymogi, takie jak np. lokalizacja w kraju, w którym możliwe są zakupy za pośrednictwem Instagrama (Polska jest na tej liście), czy sprzedaje dozwolone towary fizyczne oraz czy profil je...