INSTAGRAM A PRAWO

Instagram

Podczas korzystania w marketingu internetowym z Instagrama rzadko zadajemy sobie pytania o prawne aspekty naszych działań. A ciekawych kwestii jest tutaj bardzo dużo – jakie regulacje dotyczą oznaczania reklam w Polsce i za granicą? Czy możemy skorzystać z cudzego zdjęcia, jak wygląda kwestia praw autorskich oraz wizerunku? Czego zabrania nam regulamin portalu? W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania.

Jeśli prowadzisz działalność marketingową na Instagramie – a pewnie tak, bo coraz częściej staje się to niemal obowiązkiem – lepiej nie rób tego bez świadomości prawnej. Konsekwencje, które dotkną ciebie lub twojego klienta, mogą być nie tylko wizerunkowe, ale także po prostu finansowe. Zaczniemy od zagadnienia związanego z granicami reklamy.

POLECAMY

Influencer marketing

W przeciwieństwie do kilku innych krajów – o których za moment – Polska nie ma zbyt przejrzystego rozróżnienia w zakresie tego, co jest reklamą, a co „niewinnym” poleceniem produktu przez influencera. Warto jednak zdawać sobie sprawę z istnienia często pomijanej w działalności reklamowej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Czym jest czyn nieuczciwej konkurencji? Między innymi to nieuczciwa lub zakazana reklama – tak mówi artykuł 3. A co stanowi taką reklamę? 
Tu z kolei możemy posłużyć się artykułem 16. Jest to między innymi „wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy