Jeśli prowadzisz działalność marketingową na Instagramie – a pewnie tak, bo coraz częściej staje się to niemal obowiązkiem – lepiej nie rób tego bez świadomości prawnej. Konsekwencje, które dotkną ciebie lub twojego klienta, mogą być nie tylko wizerunkowe, ale także po prostu finansowe. Zaczniemy od zagadnienia związanego z granicami reklamy.
POLECAMY
Influencer marketing
W przeciwieństwie do kilku innych krajów – o których za moment – Polska nie ma zbyt przejrzystego rozróżnienia w zakresie tego, co jest reklamą, a co „niewinnym” poleceniem produktu przez influencera. Warto jednak zdawać sobie sprawę z istnienia często pomijanej w działalności reklamowej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Czym jest czyn nieuczciwej konkurencji? Między innymi to nieuczciwa lub zakazana reklama – tak mówi artykuł 3. A co stanowi taką reklamę?
Tu z kolei możemy posłużyć się artykułem 16. Jest to między innymi „wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!