Wyłączenie widoczności polubień na Instagramie – co to oznacza w praktyce?

Instagram

26maja 2021 r. Instagram oficjalnie ogłosił wprowadzenie nowej, rewolucyjnej funkcji – wyłączenie widoczności polubień pod postem. Co prawda, dla niektórych kont nie jest to nowością, ponieważ pierwsze próby nad tym rozwiązaniem rozpoczęły się już 2 lata wcześniej, ale dopiero teraz użytkownicy na całym świecie mogą z niego swobodnie korzystać. Sam czas trwania testów wskazuje na to, z jak dużą i ważną zmianą mamy do czynienia. Jak doszło do tego, że platforma zbudowana na systemie wartościowania treści postanowiła się z niego częściowo wycofać?

Oficjalne uzasadnienie

W maju 2019 r., kiedy w Kanadzie po raz pierwszy zaczęto testować ukrywanie polubień pod postami, CEO Instagrama Adam Mosseri uzasadnił tę decyzję następująco: – Chcemy, aby użytkownicy mogli mniej przejmować się tym, ile dostaną serduszek pod zdjęciem, a zamiast tego mogli spędzić czas na zacieśnianiu więzi z osobami, które są dla nich ważne.

POLECAMY

Jak powiedział wówczas Mosseri, zbyt dużo osób wstrzymuje się od publikowania postów w obawie przed małą liczbą polubień. A ten wyścig o popularność wpływa niekorzystnie na poczucie własnej wartości, szczególnie u nastolatków.

Dwa lata temu nie była jeszcze znana dokładna forma tej funkcji. Wielu influencerów wyraziło wówczas swoje obawy o to, jak będą mierzone ich działania.

Dziś wiemy już, że opcja ukrywania reakcji jest dobrowolna i w każdej chwili można ją włączyć lub wyłączyć.

Tę elastyczność CEO Instagrama tłumaczy tym, że w zależności od momentu życiowego, można mieć różne potrzeby – czasem chcemy opublikować zdjęcie, dlatego że jest dla nas ważne, nawet kiedy nie jest typowo „instagramowe” i może potencjalnie wzbudzić małe zainteresowanie. Wówczas wyłączając widoczność reakcji, możemy bez presji udostępnić wspomnienie lub przemyślenie, które chcemy zachować na swoim profilu. Z kolei następnym razem, wrzucając piękne zdjęcie z wakacji, możemy mieć potrzebę pochwalenia się światu i zostaw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy