Niemal każdy z nas słyszał o algorytmach z zabawnie brzmiącymi nazwami, które rządzą wyszukiwarką Google. Mowa tu oczywiście o Pandzie, Pingwinie i Kolibrze. Wiele osób na co dzień zastanawia się również, jak oszukać EdgeRank, czyli algorytm determinujący, co jako użytkownicy zobaczymy w facebookowych Aktualnościach. Jest jednak jeszcze jeden bardzo ważny w kontekście mediów społecznościowych algorytm. Od niego zależy, jakie filmy zostaną nam zaproponowane do obejrzenia oraz co wyświetli się nam w wynikach wyszukiwania w drugiej największej wyszukiwarce na świecie, czyli na YouTube.
Algorytm tego serwisu jest nie mniej skomplikowany niż wszystkie ww. rozwiązania. Podobnie jak w ich przypadku tutaj również o tym, co zobaczymy, decyduje sztuczna inteligencja. Za zmiany w algorytmie odpowiada oddział Google Research and Development. Tylko w ubiegłym roku dokonano ponad 200 znaczących zmian w działaniu algorytmu oraz wykonano na nim ponad 2000 eksperymentów, mających na celu testowanie zmian, nowych rozwiązań oraz usprawnień sztucznej inteligencji.
Zapytacie, dlaczego zrozumienie algorytmu jest tak ważne, skoro użytkownicy serwisu albo sami wyszukują w ni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!