Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wideo marketing

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Jak wygenerować więcej wyświetleń na YouTube? 7 praktycznych pomysłów!

0 62

„Filmy dzielą się na dobre i takie, których nikt nie ogląda” – tak w swojej książce Kręć filmy, które wciągają pisze Steve Stockman. Jednak prawda na temat skutecznych filmów w social media jest w mojej opinii dużo bardziej złożona. Na to, czy ktoś obejrzy nasz film w serwisie YouTube, wpływa ogromna liczba czynników. Z tego tekstu dowiesz się, jak wykorzystać proste rozwiązania, które wpłyną na poprawę wyników oglądalności Twoich filmów.

Działaj taktycznie

YouTube jest platformą, z której korzystamy w intencjonalny sposób. Najczęściej sami wyszukujemy filmy lub korzystamy z rekomendacji YouTube’a, czyli proponowanych filmów, które pojawiają się w trakcie oglądania innego. W obu przypadkach pierwszą rzeczą, jaka zwraca naszą uwagę, jest jego tytuł oraz dedykowana miniatura (o tym elemencie czytaj w punkcie drugim). Tytuł filmu jest kluczowy już na etapie działania samej wyszukiwarki YouTube. Posłużmy się przykładem. Na krótką chwilę wcielasz się w przedsiębiorcę, który zajmuje się sprzedażą obuwia dla biegaczy. By przekonać swoich potencjalnych klientów do zakupu właśnie w Twoim sklepie, chcesz stworzyć film poradnikowy, w którym pomagasz początkującym osobom wybrać najlepsze buty. Tworząc koncepcję filmu, a także jego tytuł, musisz zastanowić się, jakich słów, fraz może użyć Twój potencjalny klient, szukając filmu. Bardzo często popełniany błąd stanowi tworzenie ładnie brzmiących czy wręcz poetyckich tytułów. Niestety, często nie mówią one niczego potencjalnemu widzowi. Co więcej, takie tytuły nie sprawią, że Twój film zostanie podpowiedziany przez algorytm YouTube osobie szukającej przez wyszukiwarkę. W tej sytuacji dobrze jest skorzystać z darmowego narzędzia Google Trends i sprawdzić, jakie frazy Twoi potencjalni klienci często wpisują w wyszukiwarkę YouTube. Nierzadko najskuteczniejszą taktyką jest używanie fraz bardzo ogólnych, takich jak „Jak zacząć biegać” (screen 1.).

Przykuj uwagę!

Równie istotnym elementem optymalizacji treści video na YouTube jest dodanie dedykowanej miniatury. Po wrzuceniu filmu na YouTube serwis zaproponuje Ci 3 losowo wybrane stopklatki z filmu. Większość użytkowników tego serwisu właśnie z nich korzysta. Jednak jeśli zastanowisz się nad tym przez moment, to właśnie estetyczne zdjęcie czy grafika może być kluczowym elementem wyboru Twojego filmu spośród kilku czy kilkunastu propozycji, jakie YouTube podpowie widzowi. Posłużmy się znów przykładem. Popatrz na zdjęcie (screen 2.) i odpowiedz sobie na pytanie, który z tych filmów wybrałbyś. Zasada jest prosta: im ładniejsza, ciekawsza, bardziej przyciągająca lub intrygująca wizualnie miniatura, tym więcej osób w nią klika. Sam YouTube podpowiada, że dobrze zaprojektowana miniatura może zwiększyć liczbę kliknięć w film o 30–40%.

Promuj film w innym filmie

YouTube udostępnił swoim użytkownikom narzędzia, które pomagają w maksymalizowaniu czasu, jaki spędzą oni w serwisie. Są nimi karty oraz ekrany końcowe. Możesz wyko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy