Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wideo marketing

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Jak wygenerować więcej wyświetleń na YouTube? 7 praktycznych pomysłów!

516

„Filmy dzielą się na dobre i takie, których nikt nie ogląda” – tak w swojej książce Kręć filmy, które wciągają pisze Steve Stockman. Jednak prawda na temat skutecznych filmów w social media jest w mojej opinii dużo bardziej złożona. Na to, czy ktoś obejrzy nasz film w serwisie YouTube, wpływa ogromna liczba czynników. Z tego tekstu dowiesz się, jak wykorzystać proste rozwiązania, które wpłyną na poprawę wyników oglądalności Twoich filmów.

Działaj taktycznie

YouTube jest platformą, z której korzystamy w intencjonalny sposób. Najczęściej sami wyszukujemy filmy lub korzystamy z rekomendacji YouTube’a, czyli proponowanych filmów, które pojawiają się w trakcie oglądania innego. W obu przypadkach pierwszą rzeczą, jaka zwraca naszą uwagę, jest jego tytuł oraz dedykowana miniatura (o tym elemencie czytaj w punkcie drugim). Tytuł filmu jest kluczowy już na etapie działania samej wyszukiwarki YouTube. Posłużmy się przykładem. Na krótką chwilę wcielasz się w przedsiębiorcę, który zajmuje się sprzedażą obuwia dla biegaczy. By przekonać swoich potencjalnych klientów do zakupu właśnie w Twoim sklepie, chcesz stworzyć film poradnikowy, w którym pomagasz początkującym osobom wybrać najlepsze buty. Tworząc koncepcję filmu, a także jego tytuł, musisz zastanowić się, jakich słów, fraz może użyć Twój potencjalny klient, szukając filmu. Bardzo często popełniany błąd stanowi tworzenie ładnie brzmiących czy wręcz poetyckich tytułów. Niestety, często nie mówią one niczego potencjalnemu widzowi. Co więcej, takie tytuły nie sprawią, że Twój film zostanie podpowiedziany przez algorytm YouTube osobie szukającej przez wyszukiwarkę. W tej sytuacji dobrze jest skorzystać z darmowego narzędzia Google Trends i sprawdzić, jakie frazy Twoi potencjalni klienci często wpisują w wyszukiwarkę YouTube. Nierzadko najskuteczniejszą taktyką jest używanie fraz bardzo ogólnych, takich jak „Jak zacząć biegać” (screen 1.).

Przykuj uwagę!

Równie istotnym elementem optymalizacji treści video na YouTube jest dodanie dedykowanej miniatury. Po wrzuceniu filmu na YouTube serwis zaproponuje Ci 3 losowo wybrane stopklatki z filmu. Większość użytkowników tego serwisu właśnie z nich korzysta. Jednak jeśli zastanowisz się nad tym przez moment, to właśnie estetyczne zdjęcie czy grafika może być kluczowym elementem wyboru Twojego filmu spośród kilku czy kilkunastu propozycji, jakie YouTube podpowie widzowi. Posłużmy się znów przykładem. Popatrz na zdjęcie (screen 2.) i odpowiedz sobie na pytanie, który z tych filmów wybrałbyś. Zasada jest prosta: im ładniejsza, ciekawsza, bardziej przyciągająca lub intrygująca wizualnie miniatura, tym więcej osób w nią klika. Sam YouTube podpowiada, że dobrze zaprojektowana miniatura może zwiększyć liczbę kliknięć w film o 30–40%.

Promuj film w innym filmie

YouTube udostępnił swoim użytkownikom narzędzia, które pomagają w maksymalizowaniu czasu, jaki spędzą oni w serwisie. Są nimi karty oraz ekrany końcowe. Możesz wykorzystać aż 5 kart 
w jednym filmie. Tworzenie kart odsyłających do innych filmów jest bardzo wskazane. Zwłaszcza jeśli treści na Twoim kanale są komplementarne względem siebie. Jeśli np. ktoś ogląda film kancelarii prawnej, która wspiera frankowiczów, mówiący o tym, jak przewalutować kredyt, istnieje szansa, że kliknie w kartę odsyłającą do filmu pt. 5 najczęściej zadawanych pytań o kredyty we frankach. Staraj się zatem tworzyć pomysły na film tak, by właśnie móc je ze sobą łączyć i promować jeden w drugim. Na maksymalnie 20 sek., a minimalnie na 5 sek. przed końcem każdego filmu możesz dodać także ekran końcowy odsyłający np. do filmu, na którego promocji bardzo Ci zależy. Ekran końcowy może też odsyłać do playlisty. Do swojej listy nawyków twórcy wideo dołącz zatem dodawanie kart i ekranów końcowych (screen 3.)

Pochwal się

Każdy twórca YouTube powinien wyrobić w sobie prosty nawyk. A jest nim promowanie właśnie opublikowanego filmu zarówno YouTube, jak i poza serwisem. Wykorzystaj inne platformy social media do tego, by przypomnieć o premierze. Mimo trudności, jakie nastręcza publikowanie linków do filmów z YouTube w serwisie Facebook, nie zniechęcaj się. Nagraj film na Facebooka, w którym zapraszasz na Twój kanał YouTube. Zrób live. Dodaj Instagram Stories czy post na LinkedIn. To działa! Możesz to sprawdzić, wchodząc w YouTube Analytics. Zobacz, jak duży ruch na Twoim kanale generują linki umieszczone do filmu poza serwisem.

Obserwuj trendy

Obserwacja trendów i wykorzystywanie ich do tworzenia treści na YouTube jest jedną z najskuteczniejszych taktyk w tym serwisie. Musisz śledzić aktualne, ważne dla społeczności YouTube tematy oraz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy