Twitter dla średniozaawansowanych

Twitter

Twitter jest często niedocenianą platformą społecznościową z kilku powodów. Wiele osób używa tego sposobu komunikowania pasywnie, tj. jedynie do konsumpcji wiadomości. Brak aktywnego udziału w rozmowach sprawia, że wiele osób krytycznym okiem patrzy na perspektywę poświęcenia czasu na promowanie swojego biznesu właśnie poprzez Twitter.

Kolejna rzecz to krótki czas życia wiadomości. Każda jedna wiadomość potrafi szybko zniknąć pod naporem kolejnych komunikatów pisanych równie często przez boty, jak i innych użytkowników.

POLECAMY

W końcu długość wiadomości ograniczona do 280 znaków. W języku japońskim, który operuje krótkimi, często dwu-, trzy-znakowymi słowami, taki limit pozwala w jednym twicie napisać miniesej. Języki europejskie sprawdzają się przy takim ograniczeniu gorzej. Niemniej jednak w tym artykule chciałem wskazać kilka sposobów, jak efektywnie używać Twittera w codziennej pracy.

1. Śledzenie hasztagów

Komunikacja poprzez Twitter w odróżnieniu do Facebooka opiera się mocno na hasztagach. Umiejętne ich śledzenie pozwala nie tylko zwiększyć widoczność własnych wiadomości, ale również dotrzeć do rozmów i użytkowników, z którymi integracja pozwoli na zwiększenie wydajności i własnej firmy. Koronnym przykładem niech będą hasztagi #journorequest i #prrequest.

Są to hasztagi, które zwykle używają firmy PR, dziennikarze, a także bloggerzy do pozyskania nowych opinii od osób związanych ze specyficznym tematem.

Rys. 1. Przykał...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy