Twitter to dobre medium dla menedżera

Twitter

Jestem na Twitterze ponad 10 lat. Dla mnie Twitter to medium eksperckie, które wymaga wysiłku oraz pomysłu na komunikację. Może dlatego niewielu ludzi biznesu i twórców wykorzystuje to miejsce? A szkoda, bo platforma daje sporą przewagę informacyjną i pozwala poznać sporo nowych osób. Tweety można bardzo kreatywnie wykorzystywać do budowania zainteresowania, forsowania swojej narracji i sondowania nastrojów społecznych.

Platforma powstała w USA wiosną 2006 r. Pod koniec października 2022 r. jej właścicielem i szefem został Elon Musk (twórca TESLA/SpaceX). Twitter ma ok. 500 mln użytkowników. W Polsce to 3,4 mln, a we wrześniu 2022 r. Twittera odwiedziło 11,2 mln internautów. Każdy spędzał tam przeciętnie 53 minuty (Mediapanel).

POLECAMY

Odbiorcy Twittera

Kto czyta tweety? Bezpośrednio na platformie robią to często ludzie kreujący opinię publiczną jako eksperci lub komentatorzy. Spotkamy tu dziennikarzy, ekspertów każdej z branż, polityków, sportowców, ludzi rozrywki, technologii i aktywistów. Oczywiście czytelnicy tweetów to przede wszystkim zwykli ludzie.
Twitter nie jest medium masowym jak YouTube, TikTok lub Instagram. Opiera się na kulturze pisanej i dzięki zwięzłości wypowiedzi gromadzi ciekawe osobowości. Czasem jest tu więcej rozrywki i tropienia absurdów, jednak zazwyczaj utrzymuje się ton eksperckiej dyskusji. W dużej mierze zależy to od subskrybowanych kont (funkcja „obserwuj”).
Co dodatkowo oznacza, że to medium „niemasowe”?
W dużej mierze to, że nawet gdy konto nie ma wielu obserwujących, np. jest to ledwie kilkadziesiąt osób, to i tak może wywołać spore zainteresowanie. Jak to zrobić? Zachęcaj do obserwowania swojego konta innych użytkowników, a szczególnie liderów opinii. Zawsze dostarczaj interesującą i ważną treść. Pamiętaj, że aplikacja wyświetla w dużej mierze aktualności, więc twórz wpisy o charakterze newsowym: byłem, widziałem, sprawdziłem i opi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy