Puk, puk. Kto tam?
Serwisy społecznościowe niechętnie dzielą się informacją o aktywnych użytkownikach. W końcu ich liczba ogółem na wykresach prezentuje się zdecydowanie lepiej. Niemniej jednak firma Jacka Dorsaya przyznała niedawno, że z Twittera korzysta miesięcznie 126 mln ludzi, a w ciągu trzech ostatnich lat baza „ćwierkających” wzrosła o 36%!
Porzućmy jednak globalne liczby i zajrzyjmy na polskie podwórko. Z raportu Digital 2019 opracowanego przez Hootsuite i We Are Social1 wynika, że z Twittera korzysta 28% polskich użytkowników internetu. W sumie serwis ten może się pochwalić liczbą 4,61 mln rodzimych userów, z czego 61% stanowią mężczyźni. Z kolei z badania Gemius/PBI2 wynika, że 82% użytkowników ćwierkającego medium ma min. 25 lat. Serwis jest też najbardziej popularny wśród osób żyjących w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz mających wykształcenie średnie lub wyższe.
Na Twitterze możemy spotkać celebrytów (zwłaszcza zagranicznych), polityków, dziennikarzy oraz przedstawicieli biznesu i wolnych zawodów. Nie brakuje również uczniów i studentów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!