Poćwierkamy? Czyli słów kilka o potencjale marketingowym Twittera

Twitter

Na Twitterze są tylko politycy i dziennikarze. Gdybym dostawała 5 zł za każdym razem, gdy na szkoleniach lub spotkaniach z klientami słyszę to zdanie, dziś prawdopodobnie nie musiałabym już pracować. Najwyższy więc czas, by odczarować dla Was to medium, bo można w nim prowadzić naprawdę efektywną komunikację marketingową dla firmy z każdej branży. Nie wierzycie? Pozwólcie, że zaraz to Wam udowodnię!

Puk, puk. Kto tam?

Serwisy społecznościowe niechętnie dzielą się informacją o aktywnych użytkownikach. W końcu ich liczba ogółem na wykresach prezentuje się zdecydowanie lepiej. Niemniej jednak firma Jacka Dorsaya przyznała niedawno, że z Twittera korzysta miesięcznie 126 mln ludzi, a w ciągu trzech ostatnich lat baza „ćwierkających” wzrosła o 36%!

Porzućmy jednak globalne liczby i zajrzyjmy na polskie podwórko. Z raportu Digital 2019 opracowanego przez Hootsuite i We Are Social1 wynika, że z Twittera korzysta 28% polskich użytkowników internetu. W sumie serwis ten może się pochwalić liczbą 4,61 mln rodzimych userów, z czego 61% stanowią mężczyźni. Z kolei z badania Gemius/PBI2 wynika, że 82% użytkowników ćwierkającego medium ma min. 25 lat. Serwis jest też najbardziej popularny wśród osób żyjących w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz mających wykształcenie średnie lub wyższe. 
Na Twitterze możemy spotkać celebrytów (zwłaszcza zagranicznych), polityków, dziennikarzy oraz przedstawicieli biznesu i wolnych zawodów. Nie brakuje również uczniów i studentów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy