Occupy social media, czyli po co kupować Twitter?

Twitter

Kiedy LinkedIn dał nam możliwość zawodowego dowartościowania się, TikTok lepiej od Snapchata i Instagrama razem wziętych pozwolił zagospodarować ADHD generacji Z, to Twitter oferuje nowym użytkownikom funkcję First View – konieczność obejrzenia reklamy od razu po założeniu konta. Niebywałe dobrodziejstwo, prawda? Ale spokojnie, skoro LinkedInowi udało się z portalu pracy przeobrazić w pełnoprawną przestrzeń społecznościową, z kolei TikTok przebił szklany dach amerykańskich Big Tech, to jest szansa, że Twitter odniesie pełnoskalowy sukces. Zwłaszcza pod przewodnictwem kogoś, kto patronuje dziś przełomowym wydarzeniom.

Statystyki głupcze!

Zacznijmy od kilku statystyk pokazujących kondycję platformy. Twitter.com to dziewiąta najczęściej odwiedzana witryna na świecie. Twitter to blisko 320 mln użytkowników, którzy dziennie wysyłają ponad 500 mln tweetów. Mężczyźni stanowią blisko 70% społeczności platformy, co znajduje odzwierciedlenie w statystyce, mówiącej iż 70% użytkowników deklaruje zainteresowanie piłką nożną, jako wiodącym tematem sportowym w obrębie platformy. Na Twitterze przeciętny użytkownik spędza 5,1 godziny miesięcznie. Dla porównania YouTube’owi osoby dorosłe poświęcają 23,7 godziny.

POLECAMY

W Polsce Twitter ma już ponad 6 mln użytkowników i – jeśli wierzyć portalowi Statista – jego udział w rynku social mediów podwoił się z 6,09% w styczniu 2021 r. do 12,18% rok później. Warto też przyjrzeć się konkretnym twitterowym rankingom popularności. W kategoriach: największa liczba obserwujących, najczęściej wspominane, najczęściej tweetujące i jeszcze w kilku innych kategoriach „naj” w różnych konfiguracjach przeplatają się w politycznym uścisku Morawiecki, Tusk, Duda, Trzaskowski czy dzienniki Telewizja Republika, Onet Wiadomości, tvp.info i tvn24. Pewnie nie zaskoczę Cię, jeśli powiem, że trzy najpopularniejsze hasztagi to #włączprawdę, #tvrepublika, #wieszwięcej, do których nie mają podejścia nawet #koronawirus i #covid19. Jest jeszcze Robert Lewandowski, ale on od dawna stanowi kategorię samą w sobie.

Jest polityka, są kontrowersje

Tak, politycy i dziennikarze (czyt. media) upodo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy