Statystyki głupcze!
Zacznijmy od kilku statystyk pokazujących kondycję platformy. Twitter.com to dziewiąta najczęściej odwiedzana witryna na świecie. Twitter to blisko 320 mln użytkowników, którzy dziennie wysyłają ponad 500 mln tweetów. Mężczyźni stanowią blisko 70% społeczności platformy, co znajduje odzwierciedlenie w statystyce, mówiącej iż 70% użytkowników deklaruje zainteresowanie piłką nożną, jako wiodącym tematem sportowym w obrębie platformy. Na Twitterze przeciętny użytkownik spędza 5,1 godziny miesięcznie. Dla porównania YouTube’owi osoby dorosłe poświęcają 23,7 godziny.
POLECAMY
W Polsce Twitter ma już ponad 6 mln użytkowników i – jeśli wierzyć portalowi Statista – jego udział w rynku social mediów podwoił się z 6,09% w styczniu 2021 r. do 12,18% rok później. Warto też przyjrzeć się konkretnym twitterowym rankingom popularności. W kategoriach: największa liczba obserwujących, najczęściej wspominane, najczęściej tweetujące i jeszcze w kilku innych kategoriach „naj” w różnych konfiguracjach przeplatają się w politycznym uścisku Morawiecki, Tusk, Duda, Trzaskowski czy dzienniki Telewizja Republika, Onet Wiadomości, tvp.info i tvn24. Pewnie nie zaskoczę Cię, jeśli powiem, że trzy najpopularniejsze hasztagi to #włączprawdę, #tvrepublika, #wieszwięcej, do których nie mają podejścia nawet #koronawirus i #covid19. Jest jeszcze Robert Lewandowski, ale on od dawna stanowi kategorię samą w sobie.
Jest polityka, są kontrowersje
Tak, politycy i dziennikarze (czyt. media) upod...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!