Początkiem drogi do zbudowania silnej marki osobistej na LinkedIn, którą można wykorzystywać w działaniach sprzedażowych, jest dobrze uzupełniony profil osobisty. O tym, jakie elementy musi zawierać, dowiesz się z poprzednich wydań „Social Media Managera” (np. nr 5 (13)/2019,
M. Gawanowska, Sukces na LinkedIn – praktyczne wskazówki, co robić, by LinkedIn konwertował, s. 38 –40).
Etapy budowanie lejka sprzedażowego za pomocą marki osobistej
Po skrupulatnym uzupełnieniu profilu osobistego czas rozpocząć działania, które wzmocnią twoją markę osobistą, zainteresują przyszłych klientów i w konsekwencji wygenerują nowe zlecenia oraz wartościowe relacje, które zaprocentują w przyszłości.
Etap I – świadomość
Na początku zacznij budować świadomość swojej marki osobistej na LinkedIn. Zastanów się, jakie działania sprawią, że inni użytkownicy zainteresują się twoim profilem. Na tym etapie najważniejsze jest nawiązywanie pierwszych relacji oraz systematyczne udzielanie się w grupach związanych z daną branżą. Pokazanie się jako profesjonalista, komentowanie i udostępnianie interesującego contentu, zapraszanie do wspólnego dia...