Ponad 660 milionów użytkowników LinkedIn na świecie nie może się mylić. Aktualnie jest to najlepsza platforma do budowania profesjonalnej marki osobistej, zarządzania biznesową siecią kontaktów oraz wspierania działań sprzedażowych. Dzięki regularnej aktywności i poszerzaniu sieci kontaktów możemy łatwiej niż kiedykolwiek nawiązać wartościowe (online i nie tylko!) relacje biznesowe, które przełożą się na wzrost sprzedaży produktów oraz usług.
Początkiem drogi do zbudowania silnej marki osobistej na LinkedIn, którą można wykorzystywać w działaniach sprzedażowych, jest dobrze uzupełniony profil osobisty. O tym, jakie elementy musi zawierać, dowiesz się z poprzednich wydań „Social Media Managera” (np. nr 5 (13)/2019,
M. Gawanowska, Sukces na LinkedIn – praktyczne wskazówki, co robić, by LinkedIn konwertował, s. 38 –40).
POLECAMY
Etapy budowanie lejka sprzedażowego za pomocą marki osobistej
Po skrupulatnym uzupełnieniu profilu osobistego czas rozpocząć działania, które wzmocnią twoją markę osobistą, zainteresują przyszłych klientów i w konsekwencji wygenerują nowe zlecenia oraz wartościowe relacje, które zaprocentują w przyszłości.
Etap I – świadomość
Na początku zacznij budować świadomość swojej marki osobistej na LinkedIn. Zastanów się, jakie działania sprawią, że inni użytkownicy zainteresują się twoim profilem. Na tym etapie najważniejsze jest nawiązywanie pierwszych relacji oraz systematyczne udzielanie się w grupach związanych z daną branżą. Pokazanie się jako profesjonalista, komentowanie i udostępnianie interesującego contentu, zapraszanie do wspólnego dialogu oraz wymiana opinii sprawią, że twoja marka osobista będzie wiarygodna i wzbudzi zainteresowanie osób z twojej branży.

Nie daj o sobie zapomnieć – bądź aktywny i systematycznie udzielaj się przy okazji ciekawych publikacji w grupach i poza nimi. Im mocniej zadbasz o widoczność twojego profilu w kontekście tematów bliskich ci zawodowo, tym silniejszą markę osobistą stworzysz, napełniając jednocześnie lejek sprzedażowy.
Etap II – zainteresowanie
Silna marka osobista bazuje przede wszystkim na zbudowanym zaufaniu, które możesz zdobyć dzięki publikacji wartościowych treści oraz dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem. Jest to fundamentalna część tego etapu lejka. Konsekwentna, ciągła praca w oparciu o długoterminową, wcześniej przygotowaną strategię działań wpłynie na twoją autentyczność i przyciągnie potencjalnych klientów.
Zadaj sobie pytanie, kim dokładnie są odbiorcy twoich komunikatów oraz jakie treści mogą ich zainteresować. Następnie podziel się wiedzą i zadbaj o dodatkową wartość – rozwiązuj problemy i oferuj wsparcie. Publikowanie odpowiednich treści wzmocni twój wizerunek eksperta!
Etap III – rozważanie i analiza
Po zbudowaniu świadomości i wzbudzeniu zainteresowania przechodzimy do etapu rozważań i analizy, w którym twoi potencjalni klienci podejmują decyzję o ewentualnej współpracy lub zacieśnianiu wcześniej nawiązanej relacji. Wskaż, jakie konkretne usługi i pomoc oferujesz, przedstaw swoje osiągnięcia, dziel się eksperckimi publikacjami, materiałami wideo i zdjęciami ze spotkań z aktualnymi klientami oraz prezentuj swoje dotychczasowe wyniki. Pokaż innym, co wyróżnia twoją ofertę. Przedstaw się jako wiarygodne źródło rzetelnych informacji i ekspert merytoryczny w swojej
sieci.

Etap IV – podjęcie decyzji i sprzedaż
Zyskałeś uznanie, dałeś się poznać i polubić swoim odbiorcom. Teraz przyszedł czas na odpowiadanie na przesłane zapytania ofertowe, negocjacje, spotkania i podjęcie współpracy z nowym klientem, którego pozyskałeś dzięki sukcesywnym działaniom w obszarze budowania marki osobistej na LinkedIn. Cały czas rozwijaj swój profil, poszerzaj biznesową sieć oraz proś o rekomendacje! Tylko konsekwentne i ciągłe działania poprowadzą twoich potencjalnych klientów przez kolejne etapy lejka sprzedażowego.
LinkedIn Sales Navigator
Jeśli uważasz, że LinkedIn nie ma już przed tobą tajemnic i chcesz zyskać dodatkowe narzędzie do budowania bazy leadów oraz zwiększania swoich możliwości sprzedażowych – wypróbuj Sales Navigatora. Jest to jedno z czterech narzędzi dostępnych po wykupieniu konta premium, które oferuje portal.

LinkedIn nieustannie rozwija swoje mechanizmy sprzedażowe, dodając nowe narzędzia i funkcjonalności, dzięki czemu ma nam do zaoferowania jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi sprzedażowych online. Każdy użytkownik LinkedIn, chcący jeszcze bardziej zintensyfikować i rozszerzyć swoje działania na portalu, powinien rozważyć przetestowanie Sales Navigatora.
Jakie możliwości daje nam Sales Navigator w budowaniu lejka sprzedażowego?
Dzięki temu narzędziu pozyskiwanie i zarządzanie biznesową siecią kontaktów na LinkedIn stanie się o wiele łatwiejsze. To płatne rozwiązanie nie tylko pomoże zwiększyć sprzedaż i pomóc w skutecznym pozyskiwaniu oraz zarządzaniu bazą leadów na platformie. Sales Navigator będzie również pomocny w poszukiwaniu osób z konkretnych firm, z którymi chcemy nawiązać współpracę.

Najważniejsze funkcje Sales Navigatora, które pomogą ci w skutecznym budowaniu lejka sprzedażowego na LinkedIn:
- zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych klientów i firm poprzez słowa kluczowe, co umożliwia szybsze dotarcie do wartościowych kontaktów,
- możliwość wysłania 20 wiadomości InMail do osób spoza aktualnej sieci kontaktów,
- możliwość zapisywania potencjalnych klientów oraz tworzenia list niestandardowych (na kształt wewnętrznego CRM-u), które zdecydowanie ułatwią zarządzanie aktualnymi relacjami,
- zautomatyzowane generowanie nowych leadów – powiadomienia o nowych możliwościach nawiązania wartościowych relacji na podstawie wcześniejszych preferencji sprzedażowych i opcji wyszukiwania,
- opcja tworzenia notatek oraz dodatkowych tagów, które ułatwią zarządzanie siecią kontaktów,
- możliwość sprawdzenia, kto odwiedził nasz profil osobisty w ciągu ostatnic...