Czy ChatGPT zastąpi czynnik ludzki w content marketingu?

Content marketing w social mediach

Sztuczna inteligencja oficjalnie wkroczyła do wielu dziedzin życia, w tym do marketingu. Stwarza ona nie tylko nadzieję na poprawę jakości naszej pracy, ale również obawy o sens ludzkiego potencjału. Czy faktycznie mamy powody do obaw? A może wręcz przeciwnie?

ChatGPT, czyli początek AI boomu

Moda na sztuczną inteligencję opanowuje naszą rzeczywistość, przypominając śniegową kulę, która nieustannie toczy się i powiększa coraz bardziej. Jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne narzędzia oparte na AI, które znajdują swoje zastosowanie prawie w każdej dziedzinie życia. Prekursorem tego „AI boomu” był niewątpliwie ChatGPT. 
Chatbot został udostępniony światu 30 listopada 2022 r. przez amerykańskie laboratorium badawcze specjalizujące się w dziedzinie sztucznej inteligencji, OpenAI. Od początku swojego debiutu do teraz narzędzie nie traci na popularności, zyskując coraz więcej zastosowań, przede wszystkim w obszarze marketingu oraz IT. W dużym uproszczeniu chatbot wykorzystuje model GPT, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Model został opracowany na podstawie dużych zbiorów danych (zebranych do września 2021 r.), tak aby mógł prowadzić z nami rozmowę i angażować się w różne tematy, od ogólnych konwersacji po określone obszary wiedzy. 
Na moment pisania tego artykułu oficjalna wersja ChatGPT nie jest w stanie podzielić się z użytkownikiem aktualnymi informacjami, jednak wkrótce się to zmieni. Open AI zapowiedziało, że nowa odsłona ChatGPT-4 będzie miała możliwość przeglądania stron internetowych, co pozwoli na to, by chatbot mógł zaserwować nam odpowiedź opartą na aktualnych informacjach. Obecnie tę funkcję jesteśmy w stanie sprawdzić jedynie w wersji beta, włączając ją w ustawieniach chatbota. Sprawi ona, że ChatGPT stanie się realnym konkurentem dla przeglądarki Google. Gigant...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy