Wymienione hasła to reklamowe dżingle bardzo popularne w Polsce w latach 90. Marki korzystały z nich tak często, że większość utkwiła w naszej pamięci na tyle, że nie jesteśmy w stanie przeczytać tych kilku słów bez nadania im charakterystycznej melodii. To pokazuje siłę dźwięków i muzyki, która przez wielu marketerów została niestety zapomniana na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. A szkoda.
Siłę muzyki potwierdzają także dane. Aż 80% Polaków słucha piosenek codziennie, a 75% z nas deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu rozmawia o muzyce z przyjaciółmi i znajomymi. Świadczy to o dużym potencjale zasięgowym w przypadku różnych muzycznych kampanii. Ok, ale jak to się ma do współpracy z markami? Aż 93% osób w wieku 18–24 lat pozytywnie ocenia angażowanie się marek w inicjatywy muzyczne. Niewiele mniejszy wskaźnik dotyczy starszych grup.
Prawie 60% Polaków uważa, że muzyka pozwala odróżnić się marce od konkurencji, a także że firma może poprawić swój wizerunek dzięki zaangażowaniu w projekty muzyczne. Ponadto połowa Polaków czuje, że marki wykorzystujące muzykę w marketingu są im bliższe. Respondenci są bardziej skłonni do zakupu ich usług lub produktów. Muzyka może być świetnym narzędziem marketingowym – nie tylko do budowania świadomości brandu, ale – jak pokazują dane – także do zwiększania sprzedaży.
POLECAMY
McDonald’s muzycznie
W ramach kampanii „2 for U – fajnie się składa” McDonald’s we współpracy z Dawidem Kwiatkowskim nagrali teledysk. Jednak aby go obejrzeć, trzeba było połączyć ze sobą kilka smartfonów. Jak? Wykorzystując...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!