W odniesieniu do niektórych kanałów komunikacji, np. stron internetowych czy aplikacji webowych i mobilnych, od dawna funkcjonuje pojęcie „użyteczności”. Dotyczy ona układu informacji czy intuicyjnej nawigacji, aby maksymalizować stopień zadowolenia użytkowników lub minimalizować ich problemy w procesie korzystania z danego narzędzia.
POLECAMY
Zachęcam Cię do szerszego spojrzenia na działania w social mediach niż tylko przez pryzmat narzędzi. Zamiast zastanawiać się, które narzędzia lub tematy wykorzystuje konkurencja lub które są modne, pokuś się o głębszą analizę.
Zrozum funkcję, czyli po co odbiorcy „żyją” w social mediach
Dyskusję o użyteczności trzeba zacząć od zrozumienia funkcji danego kanału social mediów, która determinuje komunikację marki w każdym z nich.
- Facebook to platforma, która wspiera budowanie relacji między użytkownikami, np. przez przynależność do grup.
- LinkedIn służy do tworzenia tożsamości, reputacji oraz relacji.
- Twitter pomaga szybko zdobyć aktualne informacje.
- Pinterest – dzięki materiałom wizualnym – jest źródłem kreatywnych inspiracji dla wielu osób.
Jak połączyć funkcje z tworzeniem użytecznych treści?
Przykład 1. Jako konsultantka ds. użytecznej komunikacji na LinkedIn koncentruję się na tożsamości. Przedstawiam treści, które pozwolą odbiorcom poznać moje wartości związane z pracą w biznesie. To wpisy czy artykuły, które ukazują moje podejście do komunikacji: opinie na temat praktyk, analizy dobrych (lub złych) przykładów komunikacji lub materiały, które zainspirują moją grupę docelową (rys.1).
Zbadaj tematykę, cz
...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!