Użyteczne treści – lekarstwo na nadmiar informacji

Content marketing w social mediach

Social media to codzienność, na którą coraz częściej narzekamy z powodu zalewu wiadomości. Nadmiar informacji kształtuje dzisiaj strategie komunikacji marek. Jak radzić sobie z natłokiem informacji i znikającą uwagą odbiorców? Dużą rolę w tym procesie ma odpowiednie zaprojektowanie komunikacji (treści, kanałów czy narzędzi), które uczynią ją użyteczną.

W odniesieniu do niektórych kanałów komunikacji, np. stron internetowych czy aplikacji webowych i mobilnych, od dawna funkcjonuje pojęcie „użyteczności”. Dotyczy ona układu informacji czy intuicyjnej nawigacji, aby maksymalizować stopień zadowolenia użytkowników lub minimalizować ich problemy w procesie korzystania z danego narzędzia. 

POLECAMY

Zachęcam Cię do szerszego spojrzenia na działania w social mediach niż tylko przez pryzmat narzędzi. Zamiast zastanawiać się, które narzędzia lub tematy wykorzystuje konkurencja lub które są modne, pokuś się o głębszą analizę. 

Zrozum funkcję, czyli po co odbiorcy „żyją” w social mediach

Dyskusję o użyteczności trzeba zacząć od zrozumienia funkcji danego kanału social mediów, która determinuje komunikację marki w każdym z nich.

  • Facebook to platforma, która wspiera budowanie relacji między użytkownikami, np. przez przynależność do grup.
  • LinkedIn służy do tworzenia tożsamości, reputacji oraz relacji. 
  • Twitter pomaga szybko zdobyć aktualne informacje. 
  • Pinterest – dzięki materiałom wizualnym – jest źródłem kreatywnych inspiracji dla wielu osób. 

Jak połączyć funkcje z tworzeniem użytecznych treści? 

Przykład 1. Jako konsultantka ds. użytecznej komunikacji na LinkedIn koncentruję się na tożsamości. Przedstawiam treści, które pozwolą odbiorcom poznać moje wartości związane z pracą w biznesie. To wpisy czy artykuły, które ukazują moje podejście do komunikacji: opinie na temat praktyk, analizy dobrych (lub złych) przykładów komunikacji lub materiały, które zainspirują moją grupę docelową (rys.1).
 

Rys. 1. Artykuł – własna analiza


Zbadaj tematykę, czy

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy