Wciąż aktualne H2H. Człowiek w centrum marketingu B2C i B2B doby AI

AI w marketingu

Automatyzacja i sztuczna inteligencja (AI) to dwa pojęcia, które od dłuższego już czasu odmieniane są w branży marketingowej przez wszystkie przypadki. Nic w tym dziwnego – oba przyspieszają pracę i niejednokrotnie zwiększają efektywność działań. Czy w związku z tym jest jeszcze miejsce dla pierwiastka prawdziwie człowieczego w przesiąkniętym technologią świecie? Czy ktokolwiek go potrzebuje?

Klientocentryczność i podejście human-to-human

Wyjdźmy od podstaw, a więc od pojęć klientocentryczności i podejścia human-to-human w marketingu. Mimo całego wachlarza nowych możliwości, które niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji, stare prawidła marketingu pozostają nietknięte.
Dla uproszczenia przyjmijmy, że główne zagadnienie odnosi się do celu. Działania marketingowe w tym podejściu to wpływanie na zachowania konsumenckie odbiorcy przez faktyczne lub emocjonalne realizowanie jego potrzeb i pragnień albo eliminowanie problemów i ograniczeń. 
Aby zrealizować skutecznie te założenia, należy jasno zakomunikować unikalne wartości swojej marki i produktu (UVP/USP) w sposób, który wyróżni nas na tle konkurencji i precyzyjnie trafi do kluczowego klienta. Warto bazować na consumer insight, czyli głębokim zrozumieniu motywacji, przekonań, uczuć i zachowań konsumentów w odniesieniu do produktu, usługi lub marki. Chodzi nie tylko o surową informację dotyczącą klientów, ale przede wszystkim interpretację tych danych. Pozwala to na wydobycie ukrytych prawd i motywacji kierujących decyzjami odbiorcy.
Klientocentryczność, czyli filozofia biznesowa zaproponowana przez Petera...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy