Klientocentryczność i podejście human-to-human
Wyjdźmy od podstaw, a więc od pojęć klientocentryczności i podejścia human-to-human w marketingu. Mimo całego wachlarza nowych możliwości, które niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji, stare prawidła marketingu pozostają nietknięte.
Dla uproszczenia przyjmijmy, że główne zagadnienie odnosi się do celu. Działania marketingowe w tym podejściu to wpływanie na zachowania konsumenckie odbiorcy przez faktyczne lub emocjonalne realizowanie jego potrzeb i pragnień albo eliminowanie problemów i ograniczeń.
Aby zrealizować skutecznie te założenia, należy jasno zakomunikować unikalne wartości swojej marki i produktu (UVP/USP) w sposób, który wyróżni nas na tle konkurencji i precyzyjnie trafi do kluczowego klienta. Warto bazować na consumer insight, czyli głębokim zrozumieniu motywacji, przekonań, uczuć i zachowań konsumentów w odniesieniu do produktu, usługi lub marki. Chodzi nie tylko o surową informację dotyczącą klientów, ale przede wszystkim interpretację tych danych. Pozwala to na wydobycie ukrytych prawd i motywacji kierujących decyzjami odbiorcy.
Klientocentryczność, czyli filozofia biznesowa zaproponowana przez Petera...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!