Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

22 kwietnia 2020

Życie nocne w social mediach w czasach koronawirusa

244

Weekendowy blichtr i spotkania ze znajomymi na mieście zamieniliśmy na wideokonferencje przy kieliszku wina i czytanie książek. Życie nocne w wielu miastach na całym świecie zupełnie zamarło, a sprawcą całego zamieszania jest pandemia koronawirusa. Jak w nowej rzeczywistości radzą sobie kluby taneczne w Polsce? Przeanalizowaliśmy najciekawsze pomysły, które nadal możesz wdrożyć na swoich profilach.

 

POLECAMY

Prowadząc media społecznościowe klubu, pubu czy klubokawiarni możesz zaszaleć. Oczywiście w granicach normy i zdrowego rozsądku – przy zachowaniu obowiązujących zasad. Nie organizuj imprez, ale… Weź przykład z Mewy Towarzyskiej i podejdź do obecnej sytuacji z humorem.

Mewa w bardzo szerzy sposób pokazała, że jest świadoma zarówno zalet, jak i wad klubu. Brak miejsca na parkiecie, w szatni, czy niekończąca się kolejka to stałe elementy piątkowych wieczorów, które na stałe wpisały się w DNA Mewy. Odważne zagranie przywołało imprezowe wspomnienia i było strzałem w dziesiątkę. Komunikacja w tym klimacie sprawdzi się znakomicie.

Bądź tu i teraz

Było fajnie, będzie lepiej, a teraz… jest jak jest. W komunikacji wykorzystaj fakt, że organizowaliście świetne imprezy – udostępniaj zdjęcia i nagrania wideo, ale nie przesadzaj z nostalgią. Skup się na teraźniejszości. Pokaż odbiorcom, że jesteś z nimi tu i teraz. Nawiązuj do obecnej sytuacji w żartobliwy sposób. Baw i rób to, co kluby robią najlepiej  – dostarczaj rozrywki. Co kryje się pod tym hasłem?

Twórz wirtualne wydarzenia

Jeśli nie możesz być obecny offline, bądź online. Częstą praktyką wykorzystywaną przez kluby jest organizacja wirtualnych wydarzeń i transmisji live, podczas których DJ rozgrzewa towarzystwo do zabawy we własnym towarzystwie.

Domowe sketchowanie organizowane w weekendy przez warszawski klub Sketch NITE to świetny przykład tego, jak warto komunikować wydarzenia online.

Edukuj

Wykorzystaj hasło #stayhome lub #zostanwdomu. W komunikatach podkreśl, jak ważna w obecnej sytuacji jest samoizolacja. Unikaj sformułowań i zwrotów, które mogłyby zachęcić odbiorców do spotkań ze znajomymi czy organizacji nielegalnej domówki.

Stwórz składankę

Playlisty to opcja, która przypadnie do gustu tym odbiorcom, którzy nie lubią czekać od weekendu do weekendu i w trakcie kwarantanny imprezy organizują sobie nawet w poniedziałki o 8.00 nad ranem. Dostępna 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia i nocy, składanka dostarczy klubowiczom muzycznych inspiracji.

Social Media Manager warszawskiego klubu SEN w ramach cyklu SEN STAY HOME regularnie udostępnia obs...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy