Życie nocne w social mediach w czasach koronawirusa

Na czasie Otwarty dostęp

Weekendowy blichtr i spotkania ze znajomymi na mieście zamieniliśmy na wideokonferencje przy kieliszku wina i czytanie książek. Życie nocne w wielu miastach na całym świecie zupełnie zamarło, a sprawcą całego zamieszania jest pandemia koronawirusa. Jak w nowej rzeczywistości radzą sobie kluby taneczne w Polsce? Przeanalizowaliśmy najciekawsze pomysły, które nadal możesz wdrożyć na swoich profilach.

 

POLECAMY

Prowadząc media społecznościowe klubu, pubu czy klubokawiarni możesz zaszaleć. Oczywiście w granicach normy i zdrowego rozsądku – przy zachowaniu obowiązujących zasad. Nie organizuj imprez, ale… Weź przykład z Mewy Towarzyskiej i podejdź do obecnej sytuacji z humorem.

Mewa w bardzo szerzy sposób pokazała, że jest świadoma zarówno zalet, jak i wad klubu. Brak miejsca na parkiecie, w szatni, czy niekończąca się kolejka to stałe elementy piątkowych wieczorów, które na stałe wpisały się w DNA Mewy. Odważne zagranie przywołało imprezowe wspomnienia i było strzałem w dziesiątkę. Komunikacja w tym klimacie sprawdzi się znakomicie.

Bądź tu i teraz

Było fajnie, będzie lepiej, a teraz… jest jak jest. W komunikacji wykorzystaj fakt, że organizowaliście świetne imprezy – udostępniaj zdjęcia i nagrania wideo, ale nie przesadzaj z nostalgią. Skup się na teraźniejszości. Pokaż odbiorcom, że jesteś z nimi tu i teraz. Nawiązuj do obecnej sytuacji w żartobliwy sposób. Baw i rób to, co kluby robią najlepiej  – dostarczaj rozrywki. Co kryje się pod tym hasłem?

Twórz wirtualne wydarzenia

Jeśli nie możesz być obecny offline, bądź online. Częstą praktyką wykorzystywaną przez kluby jest organizacja wirtualnych wydarzeń i transmisji live, podczas których DJ rozgrzewa towarzystwo do zabawy we własnym towarzystwie.

Domowe sketchowanie organizowane w weekendy przez warszawski klub Sketch NITE to świetny przykład tego, jak warto komunikować wydarzenia online.

Edukuj

Wykorzystaj hasło #stayhome lub #zostanwdomu. W komunikatach podkreśl, jak ważna w obecnej sytuacji jest samoizolacja. Unikaj sformułowań i zwrotów, które mogłyby zachęcić odbiorców do spotkań ze znajomymi czy organizacji nielegalnej domówki.

Stwórz składankę

Playlisty to opcja, która przypadnie do gustu tym odbiorcom, którzy nie lubią czekać od weekendu do weekendu i w trakcie kwarantanny imprezy organizują sobie nawet w poniedziałki o 8.00 nad ranem. Dostępna 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia i nocy, składanka dostarczy klubowiczom muzycznych inspiracji.

Social Media Manager warszawskiego klubu SEN w ramach cyklu SEN STAY HOME regularnie udostępnia obserwatorom playlisty opatrzone sympatycznym opisem. Umilą one nie tylko weekendy, ale też mniej lub bardziej ciężkie poranki. Co najlepsze, znienawidzony kawałek można przełączyć. Tego nie da się zrobić w klubie!

Nie bądź monotematyczny

Media społecznościowe stały się naszym jedynym oknem na świat, a internet miejscem, gdzie spędzamy większość czasu. Zamiast wychodzić do klubu, wchodzimy na jego profil na Facebooku. Warto to wykorzystać i zaskoczyć odbiorcę nietypowym contentem, który zachęci go do ponownych odwiedzin – nie tylko online.

Wprowadź nowe cykle, testuj ciekawe rozwiązania, ale przede wszystkim, w ramach swoich działań w mediach społecznościowych, dostarczaj inspiracji.

Miłość Kredytowa 9 robi to znakomicie. Na profilu można poczuć powiew świeżości. W ramach nowego cyklu #przyjacielemilosci poznajemy DJ-ów Miłości i osoby blisko związane z branżą muzyczną oraz ich pozamuzyczne preferencje – ulubione filmy, książki, a nawet gry komputerowe.

Nie bój się działać odważnie

Stawiaj na śmiałe kreacje, które świat pokocha nawet bez wsparcia budżetów reklamowych. Nie bój się nowych rozwiązań i zmian. Teraz jeszcze mocniej skup się na budowaniu społeczności. Jeśli zrobisz to dobrze – odbiorcy wrócą do Ciebie również offline, gdy wszystko wróci do normy. 

Przypisy