Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Sprzedaż w social mediach

16 kwietnia 2020

NR 15 (Kwiecień 2020)

AGREGATOR SOCIAL MEDIÓW – JAK ZMIENIĆ PLATFORMĘ E-COMMERCE W SPOŁECZNE CENTRUM HANDLOWE?

167

Działasz w branży e-commerce i wiesz, jak ważne jest stworzenie kreatywnego sklepu online, w którym będziesz mógł zaoferować swoim klientom coś więcej niż tylko opis produktu ze zdjęciem na białym tle? Chciałbyś zwiększyć wolumen sprzedaży i uatrakcyjnić swoją platformę? Dowiedz się, jak to osiągnąć dzięki agregatorowi social mediów.

Użytkownicy mediów społecznościowych z roku na rok spędzają coraz więcej czasu, przeglądając zdjęcia członków rodziny, znajomych, influencerów, a także firm. Aktualizacje wprowadzane przez największe platformy social media, takie jak Instagram Store czy opcja dodania karty Sklep na stronie na Facebooku sprawiają, że media społecznościowe służą już nie tylko do czerpania inspiracji i poszukiwania najnowszych trendów, ale są również platformami umożliwiającymi zakupy, a także dają możliwość dzielenia się tym, co kupiliśmy, z najbliższymi. Shoppable Instagram Feed jest wyjątkowo atrakcyjny dla użytkowników, ponieważ łączy w sobie elementy social mediów i platformy e-commerce. 
Aby urozmaicić swój sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż online, spróbuj wprowadzić element społeczny do swojej platformy e-commerce za pomocą agregatora social mediów. 

POLECAMY

Rys. 1. Galeria zdjęć użytkowników opublikowana na stronie VOX

Czym jest agregator social mediów?

Pewnie spotkałeś się z aplikacjami, które gromadzą wiadomości z różnych platform newsowych, dając ci łatwy dostęp do dużej ilości informacji pochodzących z różnych źródeł. Social media agregator to narzędzie, które pozwala robić to samo z treściami publikowanymi w mediach społecznościowych, gromadząc w jednym miejscu obrazy oraz opinie dotyczące twojej firmy, które zostały opublikowane przez użytkowników. 
Jeśli prowadzisz profile w kilku social mediach, z pewnością wiesz, jak przytłaczające bywa ich monitorowanie i utrzymywanie wysokiego zaangażowania obserwatorów na każdym z nich. Zastanawiasz się też zapewne, jak znaleźć sposób, by wykorzystać zaangażowanie twoich obserwatorów na korzyść twojej firmy? 
Agregator social mediów pozwala zbierać treści z różnych źródeł (np. Instagram, Twitter, Facebook) i skupiać je w jednym miejscu, byś mógł mieć wgląd we wszystkie profile, którymi zarządzasz. Gromadzone posty to nie tylko treści publikowane przez twoją firmę na profilu biznesowym, ale także te wstawiane przez twoich obserwatorów (user generated content). Agregator social mediów wynajduje je poprzez hasztagi, oznaczenia oraz wzmianki, abyś mógł użyć ich w swojej kampanii marketingowej. 

Case study

Holenderska marka CLUSE, chcąc wyrazić uznanie dla swoich klientów oraz zwiększyć ich zaangażowanie w social mediach, postanowiła wprowadzić UGC do strategii marketingowej. Zgromadzili ponad 19 000 postów, z których stworzyli galerię zdjęć w swoim sklepie online (rys. 2) Widoczne są tam wszystkie fotografie opublikowane przez ich klientów w mediach społecznościowych oraz oznaczone hasztagiem #CLUSE i #CLUSEwatches. Zdjęcia w formie lookbooka zostały opublikowane na stronie głównej oraz na stronach produktów. Dzięki tej strategii firma zwiększyła wskaźnik konwersji o 19%. 

Rys. 2. Lookbook na stronie firmy Cluse

Dlaczego warto używać agregatora social mediów? 

Dzięki narzędziu, które automatycznie gromadzi treści z różnych źródeł, twój zespół może zaoszczędzić cenny czas. Największą różnicę z pewnością zauważy osoba odpowiedzialna w twojej firmie za social media marketing. Po pierwsze nie będzie już musiała samodzielnie wyszukiwać postów mówiących o firmie, które zostały opublikowane na różnych platformach społecznościowych. Po drugie agregator social mediów odciąży ją również w zakresie regularnego tworzenia nowych i oryginalnych treści.
Dzięki materiałom generowanym przez użytkowników (UGC) nie musisz już zastanawiać się, jakie treści tworzyć, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Twoi klienci mogą cię w tym wyręczyć. Agregator wyposażony w panel analityczny pomoże ci rów...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy