Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzedaż w social mediach

16 kwietnia 2020

NR 15 (Kwiecień 2020)

AGREGATOR SOCIAL MEDIÓW – JAK ZMIENIĆ PLATFORMĘ E-COMMERCE W SPOŁECZNE CENTRUM HANDLOWE?

105

Działasz w branży e-commerce i wiesz, jak ważne jest stworzenie kreatywnego sklepu online, w którym będziesz mógł zaoferować swoim klientom coś więcej niż tylko opis produktu ze zdjęciem na białym tle? Chciałbyś zwiększyć wolumen sprzedaży i uatrakcyjnić swoją platformę? Dowiedz się, jak to osiągnąć dzięki agregatorowi social mediów.

Użytkownicy mediów społecznościowych z roku na rok spędzają coraz więcej czasu, przeglądając zdjęcia członków rodziny, znajomych, influencerów, a także firm. Aktualizacje wprowadzane przez największe platformy social media, takie jak Instagram Store czy opcja dodania karty Sklep na stronie na Facebooku sprawiają, że media społecznościowe służą już nie tylko do czerpania inspiracji i poszukiwania najnowszych trendów, ale są również platformami umożliwiającymi zakupy, a także dają możliwość dzielenia się tym, co kupiliśmy, z najbliższymi. Shoppable Instagram Feed jest wyjątkowo atrakcyjny dla użytkowników, ponieważ łączy w sobie elementy social mediów i platformy e-commerce. 
Aby urozmaicić swój sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż online, spróbuj wprowadzić element społeczny do swojej platformy e-commerce za pomocą agregatora social mediów. 

POLECAMY

Rys. 1. Galeria zdjęć użytkowników opublikowana na stronie VOX

Czym jest agregator social mediów?

Pewnie spotkałeś się z aplikacjami, które gromadzą wiadomości z różnych platform newsowych, dając ci łatwy dostęp do dużej ilości informacji pochodzących z różnych źródeł. Social media agregator to narzędzie, które pozwala robić to samo z treściami publikowanymi w mediach społecznościowych, gromadząc w jednym miejscu obrazy oraz opinie dotyczące twojej firmy, które zostały opublikowane przez użytkowników. 
Jeśli prowadzisz profile w kilku social mediach, z pewnością wiesz, jak przytłaczające bywa ich monitorowanie i utrzymywanie wysokiego zaangażowania obserwatorów na każdym z nich. Zastanawiasz się też zapewne, jak znaleźć sposób, by wykorzystać zaangażowanie twoich obserwatorów na korzyść twojej firmy? 
Agregator social mediów pozwala zbierać treści z różnych źródeł (np. Instagram, Twitter, Facebook) i skupiać je w jednym miejscu, byś mógł mieć wgląd we wszystkie profile, którymi zarządzasz. Gromadzone posty to nie tylko treści publikowane przez twoją firmę na profilu biznesowym, ale także te wstawiane przez twoich obserwatorów (user generated content). Agregator social mediów wynajduje je poprzez hasztagi, oznaczenia oraz wzmianki, abyś mógł użyć ich w swojej kampanii marketingowej. 

Case study

Holenderska marka CLUSE, chcąc wyrazić uznanie dla swoich klientów oraz zwiększyć ich zaangażowanie w social mediach, postanowiła wprowadzić UGC do strategii marketingowej. Zgromadzili ponad 19 000 postów, z których stworzyli galerię zdjęć w swoim sklepie online (rys. 2) Widoczne są tam wszystkie fotografie opublikowane przez ich klientów w mediach społecznościowych oraz oznaczone hasztagiem #CLUSE i #CLUSEwatches. Zdjęcia w formie lookbooka zostały opublikowane na stronie głównej oraz na stronach produktów. Dzięki tej strategii firma zwiększyła wskaźnik konwersji o 19%. 

Rys. 2. Lookbook na stronie firmy Cluse

Dlaczego warto używać agregatora social mediów? 

Dzięki narzędziu, które automatycznie gromadzi treści z różnych źródeł, twój zespół może zaoszczędzić cenny czas. Największą różnicę z pewnością zauważy osoba odpowiedzialna w twojej firmie za social media marketing. Po pierwsze nie będzie już musiała samodzielnie wyszukiwać postów mówiących o firmie, które zostały opublikowane na różnych platformach społecznościowych. Po drugie agregator social mediów odciąży ją również w zakresie regularnego tworzenia nowych i oryginalnych treści.
Dzięki materiałom generowanym przez użytkowników (UGC) nie musisz już zastanawiać się, jakie treści tworzyć, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Twoi klienci mogą cię w tym wyręczyć. Agregator wyposażony w panel analityczny pomoże ci również zrozumieć, które materiały są najbardziej wartościowe dla twoich obserwatorów i przynoszą największe zyski dla firmy. 
Co więcej, gromadzenie postów klientów i publikowanie ich na twojej stronie internetowej pozwoli ci wzbogacić twój sklep o aspekt społeczny, niezwykle pożądany w erze social mediów. Umożliwiając obserwatorom dzielenie się swoimi zdjęciami i opiniami, tworzysz społeczność wokół marki. Czując się częścią większej wspólnoty, klienci będą bardziej lojalni firmie i chętniej wrócą, by kupić kolejne produkty. 

Na co zwrócić uwagę, wybierając agregator social mediów? 

  • Upewnij się, że zasady funkcjonowania agregatora są zgodne z polityką wszystkich social mediów, z których chcesz pozyskiwać treści.
  • Sprawdź, czy agregator daje ci możliwość monitorowania treści, zanim zostaną one opublikowane na twojej stronie.
  • Niektóre agregatory posiadają również panel analityczny, który pomoże ci zrozumieć, jakie treści są najskuteczniejsze, byś wiedział, które z nich promować w przyszłości. 

Gdzie możesz wykorzystać treści zgromadzone przez agregator mediów społecznościowych? 

Istnieje wiele miejsc, gdzie możesz wykorzystać treści z mediów społecznościowych. 

Strona internetowa 
Nawet jeśli nie działasz na rynku e-commerce, twoja firma posiada zapewne stronę internetową. Możesz opublikować na niej materiały zgromadzone przez agregator z social mediów, aby urozmaicić jej wygląd i dostarczać odwiedzającym aktualności z twoich profili społecznościowych. Gromadząc zdjęcia z Instagrama i publikując je na stronie internetowej, zapewnisz firmie również spójny wygląd. Dzięki opiniom publikowanym na Twitterze lub Facebooku potencjalni klienci odwiedzający twoją stronę uzyskają tzw. social proof, czyli społeczny dowód słuszności, i będą mogli zobaczyć, jak o twojej marce wypowiadają się inni. 

E-mail marketing
Możesz pójść o krok dalej, załączając posty z social mediów do twoich pozostałych kampanii online, na przykład czyniąc je częścią e-mail marketingu. Wysyłając twojej bazie kontaktów cotygodniowy newsletter, możesz nieco go wzbogacić, załączając najnowsze posty z social mediów twoich klientów. 

Eventy 
Kolejną okazją do wykorzystania materiałów zgromadzonych przez agregator social mediów są wszelkiego rodzaju eventy organizowane przez twoją firmę. Jedną z zalet agregatorów jest to, że działają one w czasie rzeczywistym. Oznacza...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy