Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Content marketing

16 marca 2022

NR 24 (Luty 2022)

Analiza danych w content marketingu – jak wykorzystywać liczby w marketingu treści?

0 843

Wizerunek marki w sieci można kształtować na wiele sposobów. Dobierając kanały komunikacji, warto zastanowić się nad celami, które chcemy osiągnąć, i korzyściami, jakie płyną ze stosowania konkretnego narzędzia. W content marketingu jednym z ważnych i efektywnych narzędzi jest blog firmowy. Prowadzenie go nie musi być jednak banalne, bo to narzędzie daje nam wiele możliwości działań onpage i offpage.

Blog firmowy miejscem edukacji odbiorców

Publikując przydatne treści na blogu firmowym, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, zwiększając szansę na to, że użytkownik, który je przeczyta, z czasem stanie się naszym klientem. Jednak korzyści płynących z tej formy marketingu jest o wiele więcej. Treści odgrywają istotną rolę w budowaniu relacji z odbiorcami. Ciekawie i dobrze zoptymalizowane pozytywnie wpływają także na widoczność całej witryny, zwiększają ruch i sprzedaż, a jednocześnie umożliwiają zbudowanie wizerunku eksperta w danej branży.
Obok przydatnych i angażujących treści na blogu publikować możemy materiały przykuwające uwagę nie tylko naszych potencjalnych klientów, ale również ekspertów w branży i dziennikarzy. Dzięki temu nasza marka może zarówno odegrać istotną rolę w edukacji odbiorców, jak i zabrać głos na tematy istotne dla niszy, w której oferuje produkty lub usługi. Wywiady, eksperckie porady, komentarze do zjawisk i bieżących wydarzeń branżowych to klucz do uzyskania pozycji lidera w oczach naszych odbiorców, partnerówi konkurentów.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

  • Zwiększenie ruchu na stronie.
  • Wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie liczby wejść organicznych.
  • Nawiązywanie i rozwój relacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami.
  • Wzmacnianie wizerunku eksperta w swojej branży oraz budowanie zaufania do marki.
  • Wsparcie w procesie zdobywania leadów.

Content oparty na danych – kampania digital PR

Jedną z metod umocnienia takiego wizerunku w sieci jest stworzenie contentu opartego na danych. Skąd je pozyskać i jak sprawić, by były atrakcyjne? Przykładowym i skutecznym rozwiązaniem może być przeprowadzenie kampanii digital PR.
Kampania digital PR wykorzystuje narzędzia content marketingu oraz internetowego PR-u i umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców. Opracowanie jej wymaga większego nakładu czasowego niż w przypadku standardowych postów blogowych. To wieloetapowy proces polegający na dogłębnym researchu lub zbieraniu danych, kreacji treści, np. tekstu oraz odpowiednim dobraniu atrakcyjnych wizualnie materiałów graficznych. 
Przede wszystkim jednak trzeba wybrać temat, na który chcemy zabrać głos. Wcale nie musi być on stricte powiązany z oferowanymi przez nas produktami lub usługami. Można postawić na szerszą perspektywę.

Lekcja 1.
Korzyści, jakie daje nam kampania digital PR

Cyfrowy PR niesie wiele bezpośrednich i pośrednich korzyści dla firmy. Warto je poznać, żeby móc dokładniej wyznaczać cele prowadzonych kampanii i śledzić ich skuteczność. Dlaczego warto postawić na tę formę marketingu?

  • Naturalne linki z wartościowych domen – kampania digital PR to sposób na bezpieczny przyrost linków referujących. Umieszczenie ich w witrynach o wysokim autorytecie pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie Twojej strony i przełoży się na wzrost widoczności produktów i usług w organicznych wynikach wyszukiwania. 
  • Zwiększenie ruchu na stronie – im więcej osób czyta o Twojej firmie i udostępnia Twoje treści w interne...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy