Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing

14 grudnia 2022

NR 28 (Grudzień 2022)

Chcesz stworzyć skuteczny podcast? Sprawdź, jak to robią najlepsi!

0 83

Kiedy firma decyduje się na stworzenie strategii content marketingowej, zazwyczaj ma w planach rozbudowę lub napisanie nowych treści na stronę, bloga lub prowadzenie profili w social mediach. W dobie dynamicznego rozwoju marketingu sieciowego trudno jednak wyróżnić się spośród konkurencji nawet za sprawą tekstów. Jakie możliwości masz jeszcze do dyspozycji? Sprawdź podcasty!

Dlaczego warto włączyć podcast do strategii contentowej firmy?

Jeśli chcesz skutecznie wyróżnić firmę wśród konkurencji, z pomocą przychodzi Ci multimedialność. Czy musisz ograniczać się do jednej formy przekazu? Wręcz przeciwnie. Masz do wyboru kanały i metody, dzięki którym możesz skutecznie oddziaływać na zmysły i emocje odbiorcy.

POLECAMY

Rozwiązaniem, które dopiero zyskuje popularność, są podcasty. Jak się do tego zabrać i czy w ogóle się to opłaca?

Jak Polacy słuchają podcastów?

Brzmi OK, ale pojawia się zasadnicze pytanie – czy to faktycznie jest na tyle popularne, żeby warto było inwestować w podcasty czas i pieniądze? O ile w wielu branżach tworzenie podcastów może się wydawać początkowo dziwnym pomysłem, o tyle statystyki jasno pokazują, że popularność tego środka przekazu z roku na rok wzrasta.

Badanie przeprowadzone w 2018 r. na zlecenie platformy Storytel1 pokazało, że podcastów słucha co piąty polski użytkownik internetu w wieku 19–49 lat. Są to zazwyczaj osoby młode (do 29. roku życia), częściej mężczyźni niż kobiety (odpowiednio 54% i 46%). Mało? Poczekaj.

W 2021 r. słuchanie podcastów deklarował już co trzeci polski internauta (badanie Tandem Media2). To prawie 9 mln osób! Coraz większa część tej grupy to osoby, które do swoich ulubionych twórców wracają regularnie. Skąd się wziął taki wzrost?

Dlaczego chętnie sięgamy po podcasty?

Tandem Media zapytało także ankietowanych, za co cenią podcasty. Odpowiedzi jasno wskazują, że ta forma przekazu to doskonała przestrzeń do rozwoju w kontekście marketingu firm.

Przede wszystkim słuchanie podcastów jest wygodne – sprawdzają się one wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości poświęcenia pełnej uwagi na przeczytanie czy obejrzenie treści. Nagrania audio można słuchać niemal w dowolnym miejscu i czasie, podcza...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy