Jak podbić kanał earned, czyli user generated content bez tajemnic

Content marketing

W content marketingu do dyspozycji masz trzy rodzaje kanałów. Ten, w którym rządzisz, ten, za który płacisz, i ten, który musisz zdobyć. Czas wyciągnąć ciężkie działa i sprawić, by ostatni z powyższych służył celom Twojego marketingu treści. Jaką taktykę powinieneś przyjąć?

Kanał earned jest niezwykle trudny do okiełznania. Niewiele w nim zależy od Ciebie, za to pojawiające się tam treści mogą mieć ogromny wpływ na wizerunek Twojej marki. W kanale tym content powstaje bez Twojego udziału, a o jego brzmieniu decydują nastroje i doświadczenia konsumentów. A teraz wyobraź sobie, że w tym chaosie osadzone jest powodzenie Twojej strategii content marketingowej. 
 

Model POEM (paid, owned, earned media) zakłada, że synergia trzech rodzajów kanałów stanowi optymalną formę komunikacji digital marketingowej. 


Oczywistym jest, że w kanałach własnych realizować będziesz założenia strategii krok po kroku, zaś kanały płatne zostaną dobrane tak, by przybliżyć Cię do jej realizacji. Trudno sobie wyobrazić, że niezależne jednostki, jakimi są potencjalni bądź obecni klienci Twojej marki, zdecydują się tworzyć takie treści, abyś spełnił założenia własnej strategii. Czy jednak na pewno? 

Zacznij od jakości

Z pewnością wiele przykładów działań w earned media będzie zawsze poza Twoją kontrolą. 
Na przykład testy produktów realizowane przez influencerów, którzy nie biorą za to pieniędzy od marki, są cenione przez odbiorców ze względu na ich obiektywizm. Dlatego „jedynie” jakością produktów czy usług możesz zadbać o pozytywny wydźwięk takich komunikatów online. Jakość jest też najważniejsza przy wyborach zakupowych konsumentów. 
 

Jak wynika z badania ASM przeprowadzonego przez Centrum Badań i An...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy