Dlaczego Pinterest to jeden z najbardziej niedocenianych kanałów socialmediowych w Polsce?

Pinterest

Obecnie większość marketerów skupia się na bijącym rekordy popularności TikToku czy LinkedInie, który ma zapewnić nieograniczony dopływ leadów B2B. Instagram, opanowany przez influencerów, uchodzi za kanał, na którym najłatwiej i najszybciej sprzedać produkt – szczególnie ten lifestylowy. Można tak wyliczać jeszcze długo i długo, a w tle tej rewolucji, spokojnie, bez zbędnego rozgłosu, od kilku lat rozwija się Pinterest. Jakie możliwości proponuje i dlaczego warto przyjrzeć się temu kanałowi?

Według badań Gemius w marcu 2020 r. kanał ten miał w Polsce 4,3 mln użytkowników, notując 36% wzrost rok do roku (3,2 mln użytkowników w 2019 r.). To dokładnie tyle, ile Twitter miał w marcu 2018 r. – a był to okres, kiedy mówiło się o nim w branży w samych superlatywach, przedstawiając jego duży potencjał medialny. Liczbę użytkowników Pinteresta warto także porównać do LinkedIna, który obok TikToka jest aktualnie jedną z najbardziej modnych w biznesie platform. Kanał ten ma w Polsce ok. 3 mln użytkowników, jest zatem porównywalny do wydawałoby się znacznie mniej popularnego Pinteresta.
Natomiast to nie dane demograficzne świadczą o olbrzymim potencjalne tego kanału, tylko cel, z jakim użytkownicy z niego korzystają. A jest nim głównie poszukiwanie inspiracji zakupowych. Według badań i analiz samego Pinteresta 92% użytkowników na świecie korzysta z niego do zbierania informacji o produktach i usługach przed ich zakupem, a 70% użytkowników kanału potwierdziło, że dowiaduje się właśnie z niego o nowych produktach.

POLECAMY

Pierwsze rzeczy pierwsze

…jak mawiał Dario z serialu Ślepnąć od świateł. Czyli zacznijmy od podstaw. Pinterest umożliwia wyszukiwanie różnych interesujących, kreatywnych, inspirujących czy użytecznych rzeczy lub rozwiązań. Jest to swego rodzaju katalog Ikea, tylko oprócz mebli znajduje się tam praktycznie wszystko – samochody, ubrania, sprzęt AGD, komputerowy czy sportowy, propozycje tatuaży czy plakatów na ścianę. Można znaleźć tam także przepisy kulinarne, przykłady treningów na siłowni i w domu oraz inspiracje turystyczne. Najlepiej kanał ten opisał jego założyciel Ben Silbermann, który w wywiadzie dla amerykańskiej telewizji kablowej powiedział: „Jako dziecko uwielbiałem kolekcje. Zbierałem wszystko – od owad...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy