Dlaczego każdy social media manager powinien zainteresować się ESG?

Sprzedaż w social mediach

Jeśli nie wiesz, co to jest ESG, to oznacza, że nie wiesz, przed jakimi wyzwaniami stanie Twoja firma lub Twoi klienci od 2023 r.! A czeka nas wszystkich sporo ciekawej pracy.

Co to jest w zasadzie ESG?

ESG to skrót od angielskich słów environmental, social and corporate governance. W praktyce są to trzy obszary, w ramach których przedsiębiorstwa podejmują działania w ramach ich wpływu na środowisko (E), społeczeństwo (S) i prowadzenie ładu korporacyjnego (G). ESG to pojęcie znacznie szersze niż dotychczas znane już pewnie wszystkim CSR. Obejmuje ono w zasadzie wszystkie niefinansowe kwestie związane z prowadzeniem i rozwojem biznesu. Niefinansowe, jednak coraz mocniej wpływające na wartość firmy, zarówno w oczach inwestorów czy analityków, jak i pracowników oraz klientów. 
Coraz więcej badań potwierdza, że firmy angażujące się w kwestie środowiskowe, społeczne i korporacyjne rozwijają się w długiej perspektywie szybciej i stabilniej, niż przedsiębiorstwa skupiające się tylko na finansowych wskaźnikach. ESG może pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe firmy i obniżyć potencjalne ryzyko biznesowe.
Samo zaangażowanie to jednak za mało. Świat biznesu zauważył, że ciężko porównywać firmy pod względem ESG bez konkretnych wskaźników i modeli, a także bez odpowiedniego systemu raportowania. I tak, w bardzo dużym uproszczeniu, powstał system raportowania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy