Projektowanie grafik dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami to nie tylko wyraz troski o ich potrzeby, ale również szansa dla nas na wzmocnienie wizerunku marki. Firmy, które dbają o dostępność swoich treści, wzbudzają większe zaufanie i osiągają lepsze wyniki biznesowe.
Czy dbasz o dostępność Twojej marki? Czy tworzysz treści, które nie są barierą komunikacyjną dla części Twoich odbiorców?
Jak projektować treści wizualne z myślą o dostępności?
Jeśli chcesz, aby projektowane przez nas treści wizualne, takie jak grafiki, animacje i filmy, spełniały standardy dostępności, musisz wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów. Stosowanie tych zasad pozwoli Ci na stworzenie nie tylko czytelnego przekazu i dotarcie do większego grona odbiorców, ale również wpłynie pozytywnie na zwiększanie świadomości potrzeby, wynikającej z optymalizowania treści dla osób z niepełnosprawnościami.
Świadome projektowanie nie tylko będzie miało korzystny wpływ na rozwój marki, ale też utrwali i wzmocni ten pozytywny trend wśród innych.
Kontrast kolorów: czyli klucz do czytelności
Odpowiedni kontrast i kolorystyka grafiki to jeden z pierwszych elementów wpływających na jej dostępność. Osoby z wadami wzroku, takimi jak daltonizm czy degeneracja plamki żółtej, mogą mieć trudności z odróżnianiem kolorów. Dlatego ważne jest, aby zadbać o odpowiedni kont...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!