Droga do sukcesu. Jak wybrać cele w kampanii influencer marketingowej?

Content marketing

Często słyszysz, że influencer marketing działa cuda, ale u Ciebie średnio poszła kampania z twórcami? Powodem mogą być źle dobrane cele, bo w końcu, jak nie wiesz, po co coś robisz, to jak stwierdzić, czy wyszło dobrze. Czytaj dalej, a pokażę Ci strategiczne podejście do wyznaczania celów i odkrywania priorytetów. Skupię się również na tym, jakie KPI warto ustalić, aby mierzyć stopień realizacji kampanii z twórcami. 

Dlaczego cele w influencer marketingu są ważne?

Marki i influencerzy są coraz bardziej otwarci na niestandardowe działania, które wzbudzają emocje, przełamują schematy oraz pozostają na długo w pamięci obserwatorów. Marketing z twórcami daje wiele możliwości, ale nie można kierować się samą kreatywnością, bo dobry pomysł sam się nie obroni.

W kampanii marketingowej jasno określone cele są fundamentem sukcesu. Pozwalają one na
precyzyjne kierowanie działaniami – są jak drogowskaz – a to przekłada się na rezultaty. Nie oznacza to, że koniec z humorem i oryginalnym marketingiem! Nawet najbardziej szalone pomysły mogą 
się sprawdzić, gdy wpasują się w założone cele. 

Dlaczego przed wysłaniem briefu do influencera, warto zatrzymać się na chwilę i pomyśleć o celach?

  • Jasno zdefiniowane pozwalają na ustalenie, co marka chce osiągnąć. Czy jest to wzrost świadomości, zaangażowania czy sprzedaży – cele mówią, co jest priorytetowe.
  • Cele wyznaczają trasę, którą chcemy podążać. Dzięki nim zespół wie, co zrobić, aby osiągnąć zamierzone efekty. To także one informują, jakie narzędzia i strategie będą na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy