Janusz Mincewicz: Czy sport jest dobrym nośnikiem reklamy?
Szczepan Kościółek: Na pewno oferuje duże możliwości. Obecnie sam tylko rynek sponsoringu sportowego wynosi w Polsce ponad miliard złotych, a trend wydatków na ten cel jest stale rosnący. Dlaczego firmy się na to decydują? Główne motywacje to na pewno budowanie świadomości marki i kwestie wizerunkowe, a także – o czym często się zapomina – możliwość budowania relacji biznesowych. W kontekście budowania świadomości marki największe wydarzenia sportowe generują ogromne zasięgi, natomiast w przypadku kształtowania wizerunku te korzyści dotyczą łączenia marki z pozytywnymi skojarzeniami związanymi z emocjami sportowymi, sukcesem czy zdrowym trybem życia. W literaturze naukowej nazywa się to „transferowaniem wizerunku” i mamy dowody empiryczne na jego występowanie. Mimo to, dla wielu firm kluczową motywacją do sponsoringu sportowego są kwestie związane z budowaniem relacji. Posiadanie umowy z dużą rozpoznawalną marką sportową stanowi pewien element u...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!