Dziś sport wyczynowy potrzebuje dobrych działań marketingowych

Wywiad

Sponsoring oddziałuje na rozpoznawalność i wizerunek marki produktu, a to dopiero generuje później bezpośrednie efekty sprzedażowe – podkreśla w rozmowie z Januszem Mincewiczem dr Szczepan Kościółek, adiunkt w Katedrze Zarządzania w Turystyce i Sporcie na Wydziale Zarządzania Komunikacją Społeczną Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Janusz Mincewicz: Czy sport jest dobrym nośnikiem reklamy? 
Szczepan Kościółek
: Na pewno oferuje duże możliwości. Obecnie sam tylko rynek sponsoringu sportowego wynosi w Polsce ponad miliard złotych, a trend wydatków na ten cel jest stale rosnący. Dlaczego firmy się na to decydują? Główne motywacje to na pewno budowanie świadomości marki i kwestie wizerunkowe, a także – o czym często się zapomina – możliwość budowania relacji biznesowych. W kontekście budowania świadomości marki największe wydarzenia sportowe generują ogromne zasięgi, natomiast w przypadku kształtowania wizerunku te korzyści dotyczą łączenia marki z pozytywnymi skojarzeniami związanymi z emocjami sportowymi, sukcesem czy zdrowym trybem życia. W literaturze naukowej nazywa się to „transferowaniem wizerunku” i mamy dowody empiryczne na jego występowanie. Mimo to, dla wielu firm kluczową motywacją do sponsoringu sportowego są kwestie związane z budowaniem relacji. Posiadanie umowy z dużą rozpoznawalną marką sportową stanowi pewien element u...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy