Klientocentryczne podejście do obszarów biznesowych

Case study IKEA

Otwarty dostęp Wywiad

Wminionym roku fiskalnym 2023 dostarczyliśmy do klientów 2 mln paczek, co pozwoliło osiągnąć 30-proc. udział kanału online w całości naszych przychodów – informuje Aneta Gil, Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej w IKEA Retail w Polsce, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Janusz Mincewicz: Jak ważnym miejscem dla IKEA jest Polska? 
Aneta Gil: Polska jest ważna dla IKEA jako szwedzkiego producenta i sprzedawcy mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, nie tylko z powodu samej sprzedaży i sklepów. Na potwierdzenie moich słów, pozwolę sobie przywołać fakt, że co piąty mebel IKEA sprzedawany na całym świecie posiada oznaczenie „Made in Poland”. Od 62 lat IKEA rozwija się wraz z polskimi firmami i wpływa pozytywnie na rozwój gospodarczy kraju. Obecnie w Polsce działa 12 spółek grupy, które zatrudniają ponad 17 tys. osób. IKEA współpracuje w Polsce z niemal 200 przedsiębiorcami, którzy wytwarzają i dostarczają produkty. Wspólnie z nimi tworzy w Polsce niemal 100 tys. miejsc pracy. Warto dodać, że IKEA Industry posiada obecnie 16 własnych fabryk w różnych miejscach kraju. Ta w Zbąszynku, z uwagi na wielkość produkcji, powierzchnię hal i liczbę zatrudnionych osób, uznawana jest za jedną z największych na świecie fabryk produkujących meble. I w koń-
cu, to nad Wisłą produkowane jest 9 na 10 kultowych stolików LACK czy szafek EKET, eksportowanych na cały świat.

POLECAMY

JM: Czy meble są „trudnym” towarem do sprzedaży? 
AG: Produkty z kategorii mebli i dodatków do domu kupuje w ciągu roku blisko 80% dorosłych osób w naszym kraju. Oczywiście czasem są to tylko dodatki lub pojedyncze meble, po które sięga połowa klientek i klientów. Meble i dodatki do domu nie są produktami, po które przychodzi się codziennie, ale...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy