Fotografia mobilna do firmowych social mediów – Hot or Not

Content marketing

Zacznijmy od początku. Zastanawialiście się kiedyś, czym jest fotografia mo- bilna i kiedy się narodziła?

Z definicji fotografia mobilna to robienie zdjęć urządzeniami przenośnymi takimi, jak telefon czy tablet, oraz maksymalne wykorzystanie potencjału tych urządzeń. 
Jej początki sięgają 1997 roku, kiedy to Philippe Kahn wykonał pierwsze zdjęcie telefonem – szmat czasu, co nie? Przybliżając tę krótką historię, musicie wiedzieć, że Philippe był matematykiem, programistą pracującym nad systemem, który pozwalałby na szybkie dzielenie się zdjęciami za pomocą technologii GSM i protokołu używanego do obsługi poczty elektronicznej. 11 czerwca 1997 na świat przyszła jego córka – i to właśnie tę chwilę udało mu się uwiecznić. Jak? Ze swojego samochodu odłączył kabel z zestawu głośnomówiącego i za jego pomocą przesłał obraz z sieci komórkowej (Motoroli Startac). Zdjęcie miało wymiary 320×320 pikseli i dotarło aż do 2000 odbiorców. Takim sposobem wkroczyliśmy w nową erę dzielenia się obrazami. 
Pewnie wiecie, że fotografia mobilna już jakiś czas temu rozgościła się na fotograficznych salonach, jednak dopiero od kilku lat zyskuje na popularności. Pokuszę się o stwierdzenie, że fotografia mobilna dopiero teraz wkracza w złotą erę uznania i popularności. Realny wpływ ma na to dostęp do naprawdę dobrych telefonów,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy