Grupa na Facebooku jako narzędzie budowania marki – case study

Facebook marketing Otwarty dostęp

Od razu przyznam się, że jestem z tych, którzy nie wierzą w strony firmowe na Facebooku. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że sam Facebook zrobił wiele, żeby mnie do siebie zniechęcić. Wystarczy tu wymienić chociażby spadające na łeb na szyję zasięgi, pogarszającą się jakość udostępnianych treści czy reklamy wyświetlane w ilościach hurtowych. I pewnie odpuściłabym to medium zupełnie, gdybym nie odkryła grup. Okazało się, że mogą one być świetnym narzędziem do promowania marki, mapowania potrzeb klientów, a nawet… sprzedaży.

Brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe?  Przeczytaj, jak to zrobiliśmy w projekcie 1MWTT (1 Milion Women to Tech), którego celem było zachęcenie kobiet z jak największej liczby krajów (zwłaszcza rozwijających się) do rozpoczęcia kariery w IT. To m.in. dzięki grupie w ciągu niecałych 6 miesięcy do programu zarejestrowało się 20 tysięcy kobiet z ponad 100 krajów. 

POLECAMY

O projekcie 

1MWTT był projektem prowadzonym w 2018 r. przez start-up Social Enterprise, którego celem stało się realne wsparcie kobiet w rozpoczęciu kariery w IT. Mówiąc krótko – w ramach 1MWTT panie przez 3 miesiące uczyły się programowania, uczestnicząc w zajęciach online. 
 

Rys. 1. Projekt 1 Milion Women To Tech


Model biznesowy zakładał, że uczestniczki płacące za szkolenia i mentoring będą pokrywały koszty edukacji tych, które na taki wydatek nie stać. Grupa docelowa okazała się więc bardzo niejednorodna – musieliśmy dotrzeć zarówno do kobiet z bogatych europejskich miast, jak i niewielkich miejscowości w krajach rozwijających się. 

Cel

Cel był prosty: zachęcić 300 kobiet z całego świata do rejestracji i uczestnictwa w programie. 

Wyzwanie

A właściwie trzy wyzwania. Po pierwsze – jak wprowadzić nową markę na rynek i wypromować ją globalnie bez budżetu marketingowego? Po drugie – jak zachęcić kobiety z wielu różnych krajów (i kultur) do zaangażowania się w komunikację projektu? Po trzecie – jak sprawić, żeby panie, które stać było na opłacenie kursu, chciały za niego zapłacić i w ten sposób „ufundować” koleżance z drugiego końca świata darmową naukę? 
Odpowiedź była prosta: stworzyć społeczność, którą połączą wspólne cele i wartości. Najlepszym do tego narzędziem były grupy Facebooka. 

Rozwiązanie

Żeby plan zadziałał, musieliśmy jednak p...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy