Brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe? Przeczytaj, jak to zrobiliśmy w projekcie 1MWTT (1 Milion Women to Tech), którego celem było zachęcenie kobiet z jak największej liczby krajów (zwłaszcza rozwijających się) do rozpoczęcia kariery w IT. To m.in. dzięki grupie w ciągu niecałych 6 miesięcy do programu zarejestrowało się 20 tysięcy kobiet z ponad 100 krajów.
POLECAMY
O projekcie
1MWTT był projektem prowadzonym w 2018 r. przez start-up Social Enterprise, którego celem stało się realne wsparcie kobiet w rozpoczęciu kariery w IT. Mówiąc krótko – w ramach 1MWTT panie przez 3 miesiące uczyły się programowania, uczestnicząc w zajęciach online.
Model biznesowy zakładał, że uczestniczki płacące za szkolenia i mentoring będą pokrywały koszty edukacji tych, które na taki wydatek nie stać. Grupa docelowa okazała się więc bardzo niejednorodna – musieliśmy dotrzeć zarówno do kobiet z bogatych europejskich miast, jak i niewielkich miejscowości w krajach rozwijających się.
Cel
Cel był prosty: zachęcić 300 kobiet z całego świata do rejestracji i uczestnictwa w programie.
Wyzwanie
A właściwie trzy wyzwania. Po pierwsze – jak wprowadzić nową markę na rynek i wypromować ją globalnie bez budżetu marketingowego? Po drugie – jak zachęcić kobiety z wielu różnych krajów (i kultur) do zaangażowania się w komunikację projektu? Po trzecie – jak sprawić, żeby panie, które stać było na opłacenie kursu, chciały za niego zapłacić i w ten sposób „ufundować” koleżance z drugiego końca świata darmową naukę?
Odpowiedź była prosta: stworzyć społeczność, którą połączą wspólne cele i wartości. Najlepszym do tego narzędziem były grupy Facebooka.
Rozwiązanie
Żeby plan zadziałał, musieliśmy jednak...