Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategie w social mediach

19 lipca 2021

NR 21 (Czerwiec 2021)

Grywalizacja – klucz do zaangażowania odbiorców

0 655

Grywalizację można wykorzystać praktycznie w każdym obszarze od sprzedaży i marketingu po działania Human Resources. Mamy cały wachlarz różnych metod i sposobów, by je prowadzić: gry terenowe, miejskie, szkoleniowe, rekrutacyjne, warsztaty i animacje oraz zabiegi o wiele prostsze, takie jak gry biurowe – rankingi, wyzwania itp. To także wszelkie programy lojalnościowe, w które angażuje się użytkownika oraz wciąga się go w historię marki. Do wszystkich tych działań z powodzeniem możemy wykorzystywać grywalizację w mediach społecznościowych.

Grywalizacja jest świetnym elementem wspierającym proces sprzedaży, rekrutacji czy promocji. Projektując elementy grywalizacji, trzeba wziąć pod uwagę: dla kogo, w jakim celu i jak długo ma trwać konkretne działanie. Należy uwzględnić także, jaki efekt ma zostać wywołany i co gra ma dać uczestnikom. Buduje się ją jak każde inne działanie. Ważne jest zatem, aby dobrze je zaprojektować, wdrożyć, poprowadzić, weryfikować na każdym etapie, a na końcu podsumować. 

POLECAMY

Gdzie można wykorzystać grywalizację?

Grywalizacja, wykorzystując mechanizmy znane z gier, jak choćby wyzwania lub rywalizacja (choć nie zawsze), może wpłynąć na konkretne obszary i umiejętności uczestników. W celu poprawienia komunikacji w grupie dobrze sprawdzi się wykorzystanie gier zespołowych. Wzrost sprzedaży możemy osiągnąć dzięki np. dedykowanym aplikacjom albo wcześniej wspomnianym programom lojalnościowym. Uatrakcyjnienie procesu rekrutacji możemy uzyskać robiąc z niego wyzwanie. Pomyśl, o ile ciekawiej brzmi zaproszenie na rekrutację, w której na początku każda osoba chcąca przejść do kolejnego etapu, czyli przybliżyć się do rozmowy bezpośredniej w biurze u pracodawcy, musi rozwiązywać kolejno następujące po sobie zagadki i zadania, np. łamać szyfr w jak najkrótszym czasie.
Grywalizacja może wpłynąć też na zwiększenie wiedzy produktowej, a także podnoszenie świadomości o marce bądź jej produktach i usługach. Najlepiej sprawdza się wszędzie tam, gdzie możliwa jest interakcja z drugim człowiekiem, dlatego dobrym miejscem do realizacji takich projektów są media społecznościowe.

Po pierwsze, angażuj!

Wciągaj innych w działanie, pokazuj im swoje pasje, opowiadaj, co mogą dzięki Tobie zyskać i jak dzięki Tobie mogą rosnąć. Niech widzą efekty!
Pokazuj – demonstruj – tłumacz – edukuj – docieraj do serca i rozumu. Suche fakty i niesystematyczne zabiegi pozbawione choćby pierwiastka Twoich przekonań i doświadczeń nie napędzą Twoich działań. Dzięki grywalizacji możesz je z sukcesem wzmacniać.
Stwórz historię wokół swojej marki, a następnie pomóż uczestnikom odnaleźć się w działaniach, aby były skuteczniejsze i przyniosły pozytywne efekty. Nauka przez doświadczanie jest o wiele efektywniejsza. Zostaje nie tylko na dłużej zapamiętana, ale też wywiera lepsze wrażenie na uczestnikach choćby dzięki temu, że mogą sami doświadczyć konkretnej akcji i jej efektu. Rozwiązując zadania, nie tylko widzą oni skutki, ale też...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy