Jak efektywnie wprowadzić crowdsourcing w strategię Twojej marki?

Strategie w social mediach

Koncepcje kreatywne wykorzystywane w komunikacji marek są podstawą funkcjonowania brandu w świadomości publicznej. Często, by dojść do rozwiązania, organizowane są spotkania z agencją kreatywną oraz domem mediowym, które pomagają w tworzeniu contentu. Niektóre brandy mają prawdziwe szczęście, gdyż na ich pokładzie zasiada potężna ekipa kreatywna. Większość jednak nie ma tego przywileju i zależna jest od podwykonawców. Z czym to się wiąże?

Rzecz jasna z budżetem, i to często nie takim małym – koncepcja, produkcja, wdrożenie, kampania… Koszty rosną, a pewności brak – bo co, gdy się nie przyjmie, nie będzie się klikać, nie zrobi zasięgu? Budżet spalony, a wyników jak nie było, tak nie ma. W tym momencie zataczamy koło, po raz kolejny rozpoczynamy proces z nadzieją na znalezienie kreatywnych rozwiązań. I wtedy całe na biało wchodzi rozwiązanie, które powinno być już dobrze znane: crowdsourcing.

POLECAMY

Z czym to się je?

Crowdsourcing, czyli czerpanie z potencjału społeczności, tzw. mądrość tłumu, coraz częściej wykorzystywany jest przez światowe, otwarte na innowacje marki. Niezależnie od specjalizacji wszyscy generujemy wartościowe pomysły. Crowdsourcing dotyka niezaadresowanej wcześniej przestrzeni – włączenia społeczności w tworzenie innowacyjnych rozwiązań. W modelu crowdsourcingowym konsumenci mogą partycypować w tworzeniu elementów komunikacji marki. Społeczność włączona w działania marki jest źródłem nie tylko niekonwencjonalnych pomysłów, ale również wartościowych insightów.

 

Crowdsourcing daje możliwości, dzięki którym Twoja marka otrzymuje gotowy do wykorzystania, angażujący odbiorców content, budując przy tym pozytywną percepcję marki, jako otwartej na młode talenty. Ponadto otrzymasz potężną dawkę insightów, bo przecież „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Otrzymany content jest zatem odzwierciedleniem postrzegania marki.

 

Jak oddać tworzenie treści wideo w ręce społeczności

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy