Influencer marketing w trudnych branżach. Czy to się sprawdza?

Influencer marketing

Jeśli zapytamy przypadkową osobę o produkty kojarzone z influencer marketingiem, jej myśli z dużym prawdopodobieństwem powędrują w stronę ubrań, kosmetyków i produktów spożywczych. Nic dziwnego – Lody Ekipy czy Paletki Teamu X zyskały ogromną popularność i błyskawicznie zdobyły wysoką pozycję w świadomości konsumentów. Czy to jednak oznacza, że w influencer marketingu nie ma miejsca dla firm z innych kategorii? Nic bardziej mylnego! Dziś zabierzemy Was w podróż po meandrach najtrudniejszych influencerskich briefów i spróbujemy udowodnić, że w tej branży nie ma rzeczy niemożliwych. Let’s go!

Trudny brief, który spędza sen z powiek

Wyobraź sobie, że właśnie otrzymałeś e-mail z prośbą o stworzenie kampanii z udziałem 40 internetowych twórców – youtuberów, którzy mogą pochwalić się co najmniej 300 tys. subskrypcji. Kampania dotyczy eventu marki, która wkrótce otwiera nowy terminal przeładunkowy. Klient oczekuje, że każdy z influencerów podejdzie do współpracy nieszablonowo, a ich wspólnym obszarem zainteresowań będzie transport, spedycja i kolej. Wymóg dodatkowy – wszyscy powinni być neutralni światopoglądowo i tworzyć głównie do odbiorców w wieku > 35 lat. Ważny jest również format – marce zależy na filmach przeznaczonych na YouTube’a o długości ok. 20 minut, w których twórcy umieszczą 7 banerów przygotowanych przez klienta.

Jaka jest pierwsza myśl, która przychodzi Ci do głowy po przeczytaniu tego krótkiego briefu – zaskoczenie, zdziwienie, niedowierzanie? Znamy to uczucie, bo ów brief jest prawdziwy i rzeczywiście wylądował kiedyś na naszych skrzynkach mailowych. Jedno jest pewne: w takiej sytuacji mamy do czynienia z najtrudniejszym wymiarem kampanii – zarówno od strony klienta, jak i influencera. Czy taki projekt da się zrealizować? Od czego w ogóle należy zacząć? Przed nami długa droga, ale bez obaw – z każdej sytuacji możemy wyjść cało. Wystarczy tylko przestrzegać kilku zasad oraz odpowiednio reagować w kluczowych momentach. 

Skąd się biorą trudności?

Źródłem trudności w kampanii influencer marketingowej może być m.in. niestandardowy brief, wymagający produkt, restrykcyjne wytyczne klienta lub aspekty realizacyjne – znalezienie osób chętnych do wymagającej współpracy, opracowanie właściwej koncepcji i wreszcie sama realizacja).

Najtrudniejszym, choć nierzadkim przypadkiem jest fuzja kilku tych zjawisk. Mamy wówczas do czynienia z bardzo wymagającą kampanią – zarówno w aspekcie doboru twórców, poprzez ustalenie budżetu, realizację projektu, aż po osiągnięcie zakładanego wyniku. 

Podczas całego procesu nie można też zapomnieć o odbiorcach, którzy będą finalnym wyznacznikiem sukcesu lub porażki kampanii. Pogodzenie wszystkich tych wymogów może być dużym wyzwaniem nawet dla doświadczonego w branży influencer marketingu project managera – dlatego przed przystąpieniem do tworzenia strategii należy zawsze wnikliwie przeanalizować brief i rozłożyć go na części pierwsze, a ponadto poznać specyfikę branży klienta i przygotować go na wejśc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy