Mikro czy makro? Jak zmienia się rola influencerów w 2025 r.?

Influencer marketing

Czy w influencer marketingu wciąż rządzi zasada „im większy zasięg, tym lepiej”? A może to mikroinfluencerzy przejmują stery, bo budują bardziej zaangażowane społeczności? Marki coraz świadomiej podchodzą do wyboru twórców, szukając czegoś więcej niż tylko liczby wyświetleń. Jak zmienia się podejście do współpracy z influencerami w 2025 r. i kto dziś naprawdę ma największy wpływ na odbiorców? Sprawdzamy!

Przyjrzyjmy się influencerom

Influencer marketing przeszedł długą drogę – od spontanicznych współprac po rozbudowane kampanie z udziałem precyzyjnie dobranych twórców. Wszystko zaczęło się rozwijać w Polsce wraz z pojawieniem się blogerów (tak wyglądało to u np. Jessiki Mercedes i Maffashion), a później doszedł YouTube i reszta social mediów. Na początku nikt nie oznaczał reklam i najczęstszy był barter. Główną zasadą było „im więcej, tym lepiej”.
W roku 2025 marki coraz częściej dostosowują strategię do różnych typów influencerów, wybierając ich w zależności od celów kampanii. Oto główne kategorie twórców i ich role w marketingu.

1)Nanoinfluencerzy (1000–10 000 obserwujących) – twórcy działający w małych, ale bardzo lojalnych społecznościach. Często zaczynają jako prywatne konta, które zyskują popularność. 

2)Mikroinfluencerzy (10 000–100 000 obserwujących) – specjaliści w swoich niszach, których społeczność aktywnie angażuje się w treści. Ich polecenia traktowane są jak rady od znajomego, a mniej jak reklama.

3)Risinginfluencerzy (100 000–250 000 obserwujących) – twórcy w fazie dynamicznego wzrostu, których zasięgi stają się coraz większe, ale nadal utrzymują bliską więź z odbiorcami. Łączą szerokie dotarcie z relatywnie wysokim zaangażowaniem społeczności.

4)Midinfluencerzy (250 000–500 000 obserwujących) – rozpoznawalni w swoich branżach, często traktowani jako liderzy opini...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy