Przyjrzyjmy się influencerom
Influencer marketing przeszedł długą drogę – od spontanicznych współprac po rozbudowane kampanie z udziałem precyzyjnie dobranych twórców. Wszystko zaczęło się rozwijać w Polsce wraz z pojawieniem się blogerów (tak wyglądało to u np. Jessiki Mercedes i Maffashion), a później doszedł YouTube i reszta social mediów. Na początku nikt nie oznaczał reklam i najczęstszy był barter. Główną zasadą było „im więcej, tym lepiej”.
W roku 2025 marki coraz częściej dostosowują strategię do różnych typów influencerów, wybierając ich w zależności od celów kampanii. Oto główne kategorie twórców i ich role w marketingu.
1)Nanoinfluencerzy (1000–10 000 obserwujących) – twórcy działający w małych, ale bardzo lojalnych społecznościach. Często zaczynają jako prywatne konta, które zyskują popularność.
2)Mikroinfluencerzy (10 000–100 000 obserwujących) – specjaliści w swoich niszach, których społeczność aktywnie angażuje się w treści. Ich polecenia traktowane są jak rady od znajomego, a mniej jak reklama.
3)Risinginfluencerzy (100 000–250 000 obserwujących) – twórcy w fazie dynamicznego wzrostu, których zasięgi stają się coraz większe, ale nadal utrzymują bliską więź z odbiorcami. Łączą szerokie dotarcie z relatywnie wysokim zaangażowaniem społeczności.
4)Midinfluencerzy (250 000–500 000 obserwujących) – rozpoznawalni w swoich branżach, często traktowani jako liderzy opini...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!