Jak przygotować się do współpracy influencerskiej? Przewodnik dla marek

Influencer marketing

Znaczenie influencer marketingu rośnie z roku na rok. Tego typu współprace są coraz popularniejszą praktyką i stały się kluczowym elementem strategii wielu marek, niezależnie od branży, w której działają. Na początku tego roku przeprowadzone zostało badanie EY Future Consumer Index, w którym wzięły udział ponad 23 tys. konsumentów z 30 krajów. Zostali oni zapytani, czy zakupili jakikolwiek produkt po rekomendacji influencera. Co ciekawe, aż 61% badanych przyznało, że dokonało zakupu po poleceniu przez internetowego twórcę. 

Ciekawostka!

Badanie EY Future Consumer Index wykazało, że internauci znacznie bardziej ufają mikroinfluencerom i niszowym ekspertom niż celebrytom. 

Wyobraź sobie, że wybrałeś już idealnego influencera dla Twojej marki. To jednak dopiero początek drogi. Co powinieneś zrobić przed opublikowaniem współpracy? Jak przygotować media społecznościowe na dzień publikacji?

Ustal cel kampanii!

Pierwszym i najważniejszym krokiem każdej współpracy jest ustalenie jej celu. Powinno
mieć to miejsce jeszcze przed wybraniem twórcy, z którym będziesz działać. Zależy Ci na zwiększeniu liczby obserwatorów w mediach społecznościowych, sprzedaży konkretnego produktu, a może na budowaniu świadomości marki? Sprecyzowanie celu kampanii pomoże nie tylko określić, którego influencera najlepiej wybrać, ale również ustalić, gdzie kierować użytkowników, którzy zapoznają się z materiałem, przygotowanym przez twórcę. 

Przedstaw swoją markę! 

Jed...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy