Tempo rozwoju społeczności influencerów z roku na rok rośnie, a razem z nim rośnie zainteresowanie marek, które we współpracy z twórcami widzą już nie tyle potencjał, co gwarancję efektywnej komunikacji. Influencerzy są obecni na YouTubie, Instagramie, Facebooku, Musical.ly, blogach czy Snapchacie. Śledzenie wszystkich kanałów i obserwowanie każdej wschodzącej gwiazdy jest… możliwe! Wystarczy skorzystać z dostępnych narzędzi i umiejętnie poruszać się w internetowej dżungli.
Zwracaj uwagę na odpowiednie statystyki
Samodzielne poszukiwania twórców, którzy mogą sprawdzić się w roli ambasadora marki, warto rozpocząć od zapoznania się z katalogami influencerów, które coraz częściej pojawiają się na stronach internetowych takich podmiotów, jak np. sieci partnerskie, platformy do współpracy z influencerami czy portale piszące o influencerach. Obszerną bazę najłatwiej jest przefiltrować pod kątem kategorii czy interesujących nas słów kluczowych. Nie warto jednak trzymać się utartych schematów – youtuberki z kategorii beauty odnajdują się nie tylko w tematach makijażowych, a gamerzy świetnie radzą sobie też w realnym, pozagamingowym świecie. Kluczowe informacje, które możemy czerpać z takiej bazy twórców, to przede wszystkim opis kanału oraz demografia jego widowni, która pozwoli ocenić, czy za odpowiednią zawartością merytoryczną idzie również dopasowana grupa docelowa. Istotny będzie również zasięg – najlepiej określać go na podstawie średniej liczby wyświetleń postów z ostatnich kilku tygodni. Nigdy nie mierz zasięgu, tylko liczbą subskrypcji!
POLECAMY
Rys. 1. Wizytówka twórcy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!