Czy w influencer marketingu wciąż rządzi zasada „im większy zasięg, tym lepiej”? A może to mikroinfluencerzy przejmują stery, bo budują bardziej zaangażowane społeczności? Marki coraz świadomiej podchodzą do wyboru twórców, szukając czegoś więcej niż tylko liczby wyświetleń. Jak zmienia się podejście do współpracy z influencerami w 2025 r. i kto dziś naprawdę ma największy wpływ na odbiorców? Sprawdzamy!
Dział: Influencer marketing
Chyba nie ma drugiej tak aktywnej w kopiowaniu rozwiązań z innych portali społecznościowych platformy jak Instagram, i choćby z tego względu możemy mieć pewność, że nie zabraknie na niej ciągłego dopływu nowych funkcjonalności, które warto uwzględnić w swojej komunikacji. Dlatego warto zweryfikować, czy nasza obecna strategia komunikacji za pośrednictwem Instagrama uwzględnia wszystkie rozwiązania i trendy, które będzie warto wykorzystać w 2025 r.
Znaczenie influencer marketingu rośnie z roku na rok. Tego typu współprace są coraz popularniejszą praktyką i stały się kluczowym elementem strategii wielu marek, niezależnie od branży, w której działają. Na początku tego roku przeprowadzone zostało badanie EY Future Consumer Index, w którym wzięły udział ponad 23 tys. konsumentów z 30 krajów. Zostali oni zapytani, czy zakupili jakikolwiek produkt po rekomendacji influencera. Co ciekawe, aż 61% badanych przyznało, że dokonało zakupu po poleceniu przez internetowego twórcę.
Myśląc o influencerach jako o profesji, w głowie może pojawić się pewnego rodzaju dysonans poznawczy. Z jednej strony jest to zawód, który znajduje się w czołówce „chcę zostać, jak dorosnę” wśród dzieci, a z drugiej z najnowszych badań wynika, że duża część społeczeństwa w Polsce nie darzy influencerów szacunkiem. Z takim samym dylematem często mierzą się przedstawiciele generacji Z. Jaki wpływ mają influencerzy na decyzje zakupowe tej grupy odbiorców? Jak nie influencerami, to kim inspirują się nastolatkowie?
Czy influencer marketing wciąż jest efektywny? Czy współpraca z influencerem rodzi ryzyko? Czy rozpoczynając współpracę z influencerem, należy się zabezpieczyć dobrze sporządzoną umową? Na wszystkie te pytania odpowiedź jest twierdząca. Ten tekst będzie o tym, jak prawo przeplata się z marketingiem. Dowiecie się z niego, jak poukładać współpracę z influencerem, by uniknąć rozczarowań. Pretekstem do powstania artykułu jest trwająca od kilku tygodni afera z udziałem znanych twórców internetowych, z którymi chętnie współpracowały popularne marki.
Influencer marketing jest obecnie niemal obowiązkowym elementem strategii marketingowej wielu firm. O popularności tych działań mogą świadczyć dane z raportu „The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Report”, z którego wynika, że 1/4 respondentów w 2024 r. zwiększy o 40% swój budżet na działania marketingowe z influencerami (źródło: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/).
Kształtowanie marki osobistej to proces, który stał się kluczowym elementem sukcesu w dzisiejszym świecie biznesu i społeczeństwa. Dzięki rozwojowi mediów społecznościowych i dostępowi do informacji, budowanie swojej unikatowej marki stało się bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
Z drugiej strony, rozwój ten przyczynił się do coraz większego problemu z kreowaniem oryginalności. W rozmowie z redakcją rozwiązaniem tego problemu dzieli się Michał Kanarkiewicz.
Dziś już chyba żadnemu użytkownikowi internetu nie trzeba tłumaczyć, kim jest i czym zajmuje się influencer z kategorii beauty/lifestyle. Jedną z reprezentantek tej grupy jest Wersow, która aktualnie jest najpopularniejszą twórczynią, zrzeszającą ponad 3 miliony obserwatorów na samym Instagramie. Kategoria, do której zalicza się content Weroniki Sowy, ma się świetnie i do tej pory była to największa i najaktywniejsza grupa twórców internetowych. Jednak wschodzące trendy na rynku social mediów mogą to szybko zmienić. Jaka więc przyszłość czeka influencerów lifestylowych?
Coraz więcej osób w poszukiwaniu wiedzy i wskazówek na różne tematy zagląda do mediów społecznościowych – niezależnie od tego, czy chodzi o porady w zakresie prawa, budowlanki czy dbania o skórę. I nie ma w tym nic dziwnego – social media stanowią dziś przecież nieodłączną część naszego życia. Jednak gdzie takie treści sprawdzają się najlepiej? Dziś zgłębimy dla Was temat internetowych specjalistów – a przy tym zastanowimy się, czy konta o mocno sprecyzowanej tematyce to przyszłość contentu. Zapraszamy do lektury!
Produkty influencerów
Współpraca z influencerami przybiera różne formy – od tradycyjnych już postów na Instagramie i filmów na TikToku, przez uczestnictwo w eventach, aż po długofalową współpracę ambasadorską. Lokowanie produktów w mediach społecznościowych nie jest niczym nowym. Można śmiało powiedzieć, że dzięki różnorodności twórców, szerokiemu wachlarzowi opcji oraz względnie niskiemu progowi wejścia, marki mogą uczynić z influencer marketingu jedną z najbardziej znaczących gałęzi swoich działań marketingowych. A co jeśli pójdziemy kilka kroków dalej i wspólnie z internetowym twórcą stworzymy… limitowany produkt?
Świat influencer marketingu zmienia się bardzo dynamicznie. Przez rok może wydarzyć się bardzo dużo, trendy mogą się zmienić o 180 stopni, a nowa platforma, o której rok wcześniej nikt nie słyszał, może stać się najpopularniejszą apką. Influencerzy, będący na szczycie popularności, mogą wpaść w otchłań zapomnienia.
Influencer marketing to branża, która się nieustannie rozwija. Jej dynamiczne zmiany szczególnie zauważyliśmy w 2022 r. Nowe regulacje prawne, wytyczne odnośnie do działań influencerów z markami czy wzmocnienie potencjału kolejnych platform – to tylko część z nich. Jak te moderacje wpłyną na pracę marketerów w 2023 r.?