Nawiązując współpracę z influencerami, masz nieocenioną możliwość dotarcia do klientów w bardziej personalny i autentyczny sposób. Często zdarza się jednak, że nie każda współpraca między marką a influencerem kończy się sukcesem. Powodem są błędy popełniane na etapie planowania i realizacji kampanii. Mogą one nie tylko zmniejszyć jej skuteczność, ale również negatywnie wpłynąć na wizerunek marki i zaufanie ze strony odbiorców.
POLECAMY
1. Brak ustalonej strategii działań
Podstawowym błędem, który może znacząco obniżyć efektywność działań marketingowych i wiarygodność marki, jest brak wcześniej opracowanego planu działań. Często firmy decydują się na spontaniczną współpracę, kierując się bieżącymi trendami. Kluczem do sukcesu jest natomiast długoterminowy plan i wyraźnie zdefiniowane cele. Brak strategii może spowodować brak spójności w działaniach marketingowych albo nieoptymalne wykorzystanie budżetu. Bez jasnej strategii trudno jest ocenić, czy wybrani influencerzy efektywnie docierają do docelowej grupy odbiorców. Strategia powinna zawierać przede wszystkim...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!