Influencer – specjalista. Czy niszowi twórcy mają większe wzięcie?

Influencer marketing

Coraz więcej osób w poszukiwaniu wiedzy i wskazówek na różne tematy zagląda do mediów społecznościowych – niezależnie od tego, czy chodzi o porady w zakresie prawa, budowlanki czy dbania o skórę. I nie ma w tym nic dziwnego – social media stanowią dziś przecież nieodłączną część naszego życia. Jednak gdzie takie treści sprawdzają się najlepiej? Dziś zgłębimy dla Was temat internetowych specjalistów – a przy tym zastanowimy się, czy konta o mocno sprecyzowanej tematyce to przyszłość contentu. Zapraszamy do lektury!

Kim jest twórca-specjalista?

Aby przyjrzeć się dokładniej twórcom specjalistycznym, trzeba najpierw mądrze zdefiniować tę grupę. W influencer marketingu w tym celu bierzemy pod uwagę przede wszystkim wielkość profilu – w ten sposób rozróżniamy makroinfluencerów, midinfluencerów oraz mikro- i nanoinfluencerów. Te zakresy są dość płynne i definiowane przede wszystkim przez zasięgi, jakie generują określeni twórcy. Za liczbową „granicę” kont mikroinfluencerów możemy przyjąć przedział od 1 tys. do 100 tys. followersów.

POLECAMY

To twórcy, którzy są we współczesnym internecie bardzo istotni – głównie ze względu na „zaopiekowanie” konkretnych niszy tematycznych. To wśród nich znajdziemy najwięcej kont specjalistycznych – zarówno z branży beauty (z naciskiem na pielęgnację, włosy czy paznokcie), jak i ze świata prawa, wellbeingu, zdrowia psychicznego, architektury czy fizjoterapii. Warto pamiętać, że ze względu na zawężenie contentu wokół jednego obszaru liczba followersów takich kont rośnie zazwyczaj nieco wolniej, niż w przypadku szerokotematycznych profili lifestylowych. 

Czy zasięg ma znaczenie?

Wybierając influencera d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy