Kim jest twórca-specjalista?
Aby przyjrzeć się dokładniej twórcom specjalistycznym, trzeba najpierw mądrze zdefiniować tę grupę. W influencer marketingu w tym celu bierzemy pod uwagę przede wszystkim wielkość profilu – w ten sposób rozróżniamy makroinfluencerów, midinfluencerów oraz mikro- i nanoinfluencerów. Te zakresy są dość płynne i definiowane przede wszystkim przez zasięgi, jakie generują określeni twórcy. Za liczbową „granicę” kont mikroinfluencerów możemy przyjąć przedział od 1 tys. do 100 tys. followersów.
POLECAMY
To twórcy, którzy są we współczesnym internecie bardzo istotni – głównie ze względu na „zaopiekowanie” konkretnych niszy tematycznych. To wśród nich znajdziemy najwięcej kont specjalistycznych – zarówno z branży beauty (z naciskiem na pielęgnację, włosy czy paznokcie), jak i ze świata prawa, wellbeingu, zdrowia psychicznego, architektury czy fizjoterapii. Warto pamiętać, że ze względu na zawężenie contentu wokół jednego obszaru liczba followersów takich kont rośnie zazwyczaj nieco wolniej, niż w przypadku szerokotematycznych profili lifestylowych.
Czy zasięg ma znaczenie?
Wybierając influencera...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!