Influencerzy w branży beauty i lifestyle – czy to jeszcze ma sens?

Influencer marketing

Dziś już chyba żadnemu użytkownikowi internetu nie trzeba tłumaczyć, kim jest i czym zajmuje się influencer z kategorii beauty/lifestyle. Jedną z reprezentantek tej grupy jest Wersow, która aktualnie jest najpopularniejszą twórczynią, zrzeszającą ponad 3 miliony obserwatorów na samym Instagramie. Kategoria, do której zalicza się content Weroniki Sowy, ma się świetnie i do tej pory była to największa i najaktywniejsza grupa twórców internetowych. Jednak wschodzące trendy na rynku social mediów mogą to szybko zmienić. Jaka więc przyszłość czeka influencerów lifestylowych?

De-influencing

De-influencing to nowy trend w sferze beauty, który opanował social media, szczególnie popularny na TikToku. Takim hashtagiem oznaczono już prawie 400 milionów filmików na tej platformie, które pokazują produkty niewarte zakupu. Jest to przeciwieństwo tego, z czym kojarzą się nam influencerzy. Zazwyczaj prezentowane nam były produkty, które warto nabyć, polecane przez obserwowanych twórców. Pokazywane przez ulubionych instagramerów kosmetyki czy ubrania stawały się często obiektem pożądania kilkuset tysięcy osób. Korzystały z tego marki, które poprzez wykupienie reklamy u influencera zwiększały swoją sprzedaż i popularność na danym rynku. 

POLECAMY

Dlaczego więc de-influencing jest tak istotny? Częściowo jest to pochodna zmian społecznych, jakich jesteśmy świadkam...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy