Instagram 2025 – jak wykorzystać nowości w komunikacji marki?

Influencer marketing

Chyba nie ma drugiej tak aktywnej w kopiowaniu rozwiązań z innych portali społecznościowych platformy jak Instagram, i choćby z tego względu możemy mieć pewność, że nie zabraknie na niej ciągłego dopływu nowych funkcjonalności, które warto uwzględnić w swojej komunikacji. Dlatego warto zweryfikować, czy nasza obecna strategia komunikacji za pośrednictwem Instagrama uwzględnia wszystkie rozwiązania i trendy, które będzie warto wykorzystać w 2025 r.

Buduj poczucie wspólnoty u fanów

Istnieje kilka rozwiązań dzięki którym marki i influencerzy mogą wzmocnić poczucie przynależności wśród swoich odbiorców i potencjalnych klientów. Ich wspólnym mianownikiem jest założenie, że lepiej jest budować indywidualne relacje z użytkownikami platformy, a co za tym idzie mówić precyzyjnie do mniejszych grup zainteresowanych daną tematyką bądź utożsamiających się z konkretnymi postawami i wartościami.  

Pisz notatki i dziel się nimi ze swoją społecznością. Taka notatka będzie dostępna przez 24 godziny w panelu wiadomości dla wszystkich użytkowników bądź jedynie tych, których zaliczyliśmy do kategorii bliscy znajomi. Notatka ograniczona jest do 60 znaków, ale z drugiej strony można ją wzbogacić krótkim wideo. Co chyba najbardziej przydatne w kontekście budowania relacji ze społecznością, na notatki można odpowiadać. Oczywiście notatki przydadzą się influencerom bądź markom, których styl komunikacji bądź skala przekłada się na zwiększoną częstotliwość interakcji prowadzonych z poziomu komunikatora. Warto jeszcze wspomnieć, że możemy mieć dostępną dla naszych kontaktów jedną notatkę, a zamieszczenie kolejnej spowoduje usunięcie poprzedniej, nawet jeśli od momentu publikacji tej pierwszej nie minęły 24 godziny. W moim odczuciu takie rozwiązanie jest korzystne, po-
nieważ nie prowadzi do przesytu treści, jaki nie-
kiedy widoczny jest na profilach z poziomu sekcji stories. Takie rozwiązanie wymusza zastanowienie się, czy treść jak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy