Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Strategie w social mediach

30 lipca 2019

NR 11 (Lipiec 2019)

Jak mierzyć skuteczność strategii marketingowej w social mediach

0 1625

Nie widzisz przełożenia na korzyści biznesowe wysiłku, który wkładasz w działania internetowe? Zastanawiasz się, czy Twoja strategia marketingowa jest skutecznie realizowana? A może nie wiesz, jakimi wskaźnikami ją mierzyć? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedziałeś twierdząco, na pewno przyda Ci się porcja wiedzy, którą chciałabym się z Tobą podzielić. Może zaskoczy Cię informacja, że coraz więcej podmiotów postrzega media społecznościowe jako idealne narzędzie realizacji kluczowych celów strategicznych marki, choć tylko część z nich wskazuje, że jest w stanie zmierzyć wpływ działań w social mediach na rozwój biznesu. W tym artykule odpowiadam na pytanie, jak mierzyć social media.

Zgodnie z danymi przedstawionymi na wykresie (rys. 1) zarówno w ubiegłym roku, jak i dziś esencją obecności w mediach społecznościowych jest budowanie świadomości marki. Coraz większy nacisk kładzie się również na wspieranie sprzedaży i wprowadzanie nowych produktów na rynek. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Kluczowe cele strategiczne realizowane przez marki w mediach społecznościowych
Źródło: //cmosurvey.org/wp-content/uploads/sites/15/2019/02/The_CMO_Survey-Highlights-and_Insights_Report-Feb-2019-1.pdf


Co więcej, social media są platformą zbierania informacji z rynku, m.in na temat preferencji konsumenta, zadowolenia z produktów i usług lub sugestii internautów w obszarze rozwoju portfolio marki.

Jak wynika z danych przedstawionych na wykresie (rys.2), rola mediów społecznościowych w rozwoju biznesu jest coraz większa. Mimo wszystko tylko 23% marketerów jest w stanie przedstawić wpływ mediów społecznościowych na biznes. Trudno wskazać jednoznaczną przyczynę takiego stanu rzeczy, sytuacji nie ułatwia fakt, że media społecznościowe stają się coraz bardziej złożonym i rozbudowanym tematem. Poszczególne metryki będą miały więc różne znaczenie w zależności od kanału i przede wszystkim od celów, jakie marka stawia przed obecnością w social mediach. Innym po...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy