Zgodnie z danymi przedstawionymi na wykresie (rys. 1) zarówno w ubiegłym roku, jak i dziś esencją obecności w mediach społecznościowych jest budowanie świadomości marki. Coraz większy nacisk kładzie się również na wspieranie sprzedaży i wprowadzanie nowych produktów na rynek.
POLECAMY
Co więcej, social media są platformą zbierania informacji z rynku, m.in na temat preferencji konsumenta, zadowolenia z produktów i usług lub sugestii internautów w obszarze rozwoju portfolio marki.
Jak wynika z danych przedstawionych na wykresie (rys.2), rola mediów społecznościowych w rozwoju biznesu jest coraz większa. Mimo wszystko tylko 23% marketerów jest w stanie przedstawić wpływ mediów społecznościowych na biznes. Trudno wskazać jednoznaczną przyczynę takiego stanu rzeczy, sytuacji nie ułatwia fakt, że media społecznościowe stają się coraz bardziej złożonym i rozbudowanym tematem. Poszczególne metryki będą miały więc różne znaczenie w zależności od kanału i przede wszystkim od celów, jakie marka stawia przed obecnością w social mediach. Innym p...